خودرو بَر خودرو بَر .

خودرو بَر

جذب صدا يا عايق صدا

بنظر شما جذب صدا يا عايق صدا صحيح است؟ عايق صدا همان كار جذب صدا را انجام ميدهد يا از هم جدا هستند؟شما ميدانيد كه براي مشكلتان جذب صدا يا عايق صدا ،كدام را انتخاب ميكنيد؟يا شايد هم اين يك اصطلاح براي بازارگرمي است تا محصولات بيشتري به فروش رود؟

 پس مشاهده ميكنيد كه تعداد مشكلات و مشترياني كه به ما مراجعه ميكنند و هركدام مشكل خاص خود را دارند و ميخواهند آن را حل كنند،بسيار متعدد هستند كه با مشاوره با كارشناسان ما ،درك بهتري از آنچه ميخواهند را بدست مي آورند. ما در اينجا تعدادي ازين مشكلات را بررسي ميكنيم تا تفاوت ها به ساده ترين روش قابل درك باشند.

در مقاله بهترين عايق صدا ملاحظه فرموديد كه عايق هاي صدا از هر لحاظ با هم تفاوت هايي دارند ولي تعدادي ازين عايق ها در ويژگي عايق صدا بودن با هم مشترك هستند.

جذب صدا يا عايق صدا

عايق هايي كه كارشان عايق صدا بودن است اصولا درداخل ساختار ديوار يا سقف ويا كف هستند.حال عايق صدا چه كاري انجام ميدهد؟

عايق صدا مانع ازين ميشود كه صدا از محيطي به محيط ديگر انتقال يابد.پس اگر مشكل شما اين است كه همسايتان سروصدا ميكند يا حيوان خانگي دارد و يا به هر دليل صدا شما را آزار ميدهد و باعث از دست رفتن آرامش شما ميشود ،شما نياز به عايق صدا در ديوار و يا سقف و يا كف خانه خود داريد.

عايق صدا در انواع و اقسام كاربرد و متريال هاي روز دنيا توسط گروه آپ دكو انجام ميشود و براي انتخاب عايق صدا براي خانه يا محيط كار بهتر است از مشاورين آپ دكو مشاوره بگيريد.

پس متوجه اين شديم كه عايق صدا مانع انتقال صدا و يا به حداقل رساندن ميزان صداي شما و يا همسايگانتان ميشود.

اما اگر شما يك استوديو موسيقي داريد يا هرمكاني كه ميخواهيد كيفيت صدا در آنجا افزايش داشته باشد از عايق هاي جذب صدا استفاده كنيد.

عايق هاي جذب صدا در واقع صداي منعكس شده از منبع صدا را جذب كرده وفركانس آن  طوري تغيير ميدهد كه صداييكه به گوش ميرسد زيباتر است.دليل اين موضوع اين است كه عايق هايي كه صدا را جذب ميكنند روي سطح بيروني ديوارها قرار دارند و به دليل نرم و لطيف بودن ،فركانس صدا به ذرات آن برخورد كرده و پژواك  حاصل ازآن زيباتر به نظر ميرسد.

پس تفاوت جذب صدا و عايق صدا در است كه عايق صدا در ساختار به كار ميرود و سطح نهايي آن سخت است و مانع از انتقال صدا به محيط ديگر ميشود، اما عايق جذب صدا سطح نرم داشته و فركانس صدا را تغيير داده و به زيباتر شدن آن كمك ميكند. اين نوع عايق ها به عايق هاي آكوستيك معروف هستند.

تمام اين عايق ها به طور تخصصي كاربرد خاص خود را دارند،شما نميتوانيد از هر فوم نرمي كه در بازار وجود دارد براي آكوستيك كردن محيط خود استفاده كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۵:۱۱ توسط:الفبا وب موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :