خودرو بَر خودرو بَر .

خودرو بَر

گير كردن در جاده و نياز به خودروبر

 

شايد خاطرات بدي از امداد خودروي جاده‌اي در ذهن داشته باشيد كه بيشتر آن ها يك ويژگي مشترك دارد مثل نبود قطعات‌اي كوچك كه موجب انتقال خودروي شما به تعميرگاه شده و همين موضوع براي شما بسيار نارحت نماينده بوده كه چرا من به مكانيك سيار اعلام نكردم كه فلان قطعات و فلان عيب موجب خرابي شده كه او اين قطعات را همراه خود داشته باشد.

دقيقاً همين موضوع موجب شد تا خودرو بر پارس دست به كار شود و بعضي از عيوب رايج و ساده را معرفي كند تا اگر دچار خرابي در جاده شديد آن ها را چك نماييد و بعد تماس بگيريد. در اين صورت شما هم به خودتان كمك كرديد و هم به تعميركار سيار تان چرا كه در اين صورت اگر نياز به قطعات‌ باشد پيش از هر چيز اعلام مي نماييد.

بررسي پمپ بنزين پيش از تماس با امداد خودروي جاده‌اي

هيچ چيز به اندازه خرابي پمپ بنزين در جاده و از كار افتادن آن مشكل ساز نيست، چرا كه براي چك كردن آن بايد خيلي دقيق و هوشيارانه عمل كرد. فرض نماييد در حال رانندگي مي باشيد و يك دفعه با كاهش سرعت در جاده مواجعه شديد و هرچقدر گاز مي بدهيد هيچ اتفاقي نمي افتد در بهترين حالت اگر بتوانيد خودرو را به سمت راست جاده برسانيد و خيلي زود با يك امداد خودروبر تماس بگيريد شانس آورده‌ايد چراكه اينگونه خراب شدن‌ها بيشتر موجب بوجود آمدن تصادف در جاده مي شود.

نشانه‌هاي پيش از خرابي پمپ بنزين

كم شدن قدرت موتور

ضعيف شدن پمپ بنزين موجب زياد شدن قدرت الكتريكي شده و نتيجتاً موجب آسيب ديدن رله پمپ بنزين مي شود.

روشن شدن چراغ چك

كاهش فشار در پمپ بنزين موجب روشن شدن چراغ بررسي مي شود. اما بهترين راه براي شروع عيب‌يابي پمپ بنزين بررسي كردن فيلتر بنزين است. به طور معمول هر 20،000 كيلومتر فيلتر بنزين بايد عوض شود. پس از عوض كردن فيلتر بنزين دوباره چراغ چك خودرو را بررسي نماييد اگر با چرخواندن سوييچ چراغ بررسي خاموش شد پس مشكل پمپ بنزين درست شده و نيازي به خودرو بر نيست.

چك كردن باتري پيش از خرابي خودرو در جاده و تماس با خودروبر 

هيچ چيز بدتر از آن نيست كه در يك صبح زمستاني وقتي براي رفتن به محل كار عجله مي نماييد خودرو شما روشن نگردد و مجبور شويد همان اول صبحي به يك امداد خودروي سيار براي رفع كردن آن در خانه تماس بگيريد تا كمكتان كند. بهترين راه سنجش باتري استفاده از يك ولت متر ديجيتال است كه داشتن آن را براي هر راننده به خصوص زمستان ضروري است.

 

اگر به هر علتي در جاده گير كرديد خودتان تا پيش از رسيدن امداد خودرو بر جاده‌اي تا حدي به مكانيك سيار خود اطلاع رساني نماييد تا بهانه اي براي تامين نكردن قطعات موردنظر نداشته باشند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۲:۵۳ توسط:الفبا وب موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :