خودرو بَر خودرو بَر .

خودرو بَر

اتوماسيون از لحاظ لغوي

پارس اتوماسيون صنعتي يا روباتيزه كردن (Industrial Automation) به معني استفاده از ابزارهاي كنترلي (مثلاً كامپيوتر) به جاي انسان به منظور هدايت و كنترل ماشين ‎آلات صنعتي و پروسه‌ هاي توليد است. در واقع اتوماسيون به بهره‌گيري از سامانه‌ هاي كنترلي (مثل كنترل عددي، كنترل منطقي قابل برنامه‎ ريزي و ديگر سيستم‌ هاي كنترل صنعتي)، مكانيكي و الكترونيكي با كمك رايانه‌ ها براي پايش (كنترل) خط توليد گفته مي ‌شود كه هدف، كاهش نياز به دخالت انسان است.

اتوماسيون از لحاظ لغوي به معناي “كنترل و هدايت دستگاهي بطور خودكار” است. امروزه در صنعت، هدف از كنترل، رسيدن به معناي كامل لغت اتوماسيون است؛ اما به دلايل متفاوتي اين هدف امكان پذير نيست و در بيشتر مواقع، ما يك سيستم نيمه خودكار در اختيار داريم كه بخشي از كنترل، توسط اپراتور و بخشي از آن توسط سيستم كنترل تعبيه شده، انجام مي‎ گيرد.

يكي از مهم ‎ترين اركان توليد صنعتي، اتوماسيون است كه تا قبل از پيدايش آن، از دستگاه‎ هاي مختلفي براي كنترل خطوط توليد استفاده مي‎ شده است؛ به اين صورت كه هر يك از اجزا به شكلي مجزا عمل مي‎ كردند. اما در اين روش محدوديت ها و مشكلات زيادي وجود داشت. هدف از اتوماسيون‎ سازي و استفاده از روبات، افزايش كارايي تجهيزات صنعتي و توليدي است. همچنين هماهنگي و تناسب ميان دستگاه‎ ها و روبات‎ ها و ايجاد شبكه در يك نظام توليد، نتيجه استفاده از تكنولوژي اتوماسيون مي‎ باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۵۲:۱۹ توسط:الفبا وب موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :