خودرو بَر خودرو بَر .

خودرو بَر

عوارض آلودگي صوتي – با آلودگي صدا چه كنيم؟

 امروز قصد داريم درباره عوارض آلودگي صوتي صحبت كنيم. اجراي عايق صدا يكي از بهترين روش هاي رهايي از سروصداي روزانه اي است كه ما را اذيت مي كند. افراد زيادي كه در شهرهاي شلوغ زندگي مي كنند روز به روز بيشتر مي شوند و همين باعث شده است به صورت روزانه، افراد بيشتري در مقابل آسيب هاي آلودگي صوتي قرار بگيرند. آلودگي صوتي واقعا مي تواند براي آرامش ما مزاحم بزرگي باشد و جالب است بدانيد كه همين موضوع براي سلامتي مشكلات بسياري به همراه دارد.

همانطور كه مي دانيد افراد براي هر كدام از مشكلات خود راه حلي دارند، مي توان تأثيرات آلودگي صوتي روي سلامتي را با كمك فعاليت هاي ثابت شده به كم ترين ميزان رساند. در اين مقاله قصد داريم به نتايج آلودگي صوتي روي روح و روان، جسم و … اشاره كنيم و در آخر سعي داريم با ارائه راهكارهايي مفيد شما را از شر آلودگي هاي صوتي نجات دهيم!

عايق صدا درب

مورد بعدي اجراي عايق صدا در منزل است. اين كار به خصوص براي درهاي ورودي منزل مفيد شده و جلوي صداهاي راه پله ها، آنسانسور و صداهاي ديگر را مي گيرد. درباره عايق صدا درها هم بهترين ها راه عايق صدا در است. بيشتر درب ها تو خالي و سبك مي باشند و براي انتقال صدا بسيار مستعد مي باشند. با اين كار بيشتر صداهاي مزاحمي كه از طريق درب عبور مي كردند، توانايي اين كار را ندارند.

عايق صدا خودرو

اما يكي ديگر از مكان هايي كه امكان اذيت شدن به وسيله صداهاي مزاحم وجود دارد، داخل خودرو است. تصور كنيد كه در داخل خودرو خود مي خواهيد آرامش داشته باشيد اما صداهاي مزاحم موتور و صداهاي آزاردهنده خيابان شما را خسته مي كند. يا اگر قصد صحبتي با سرنشيانان داشته باشيد، اين صداهاي مزاحم مكالمه شما را سخت خواهد كرد.

براي پيشگيري از اين صداهاي مزاحم از عايق صدا خودرو كمك بگيريد. آن ها در درب و موتور شما نصب خواهند شد و ديگر صداهاي مزاحم و آزار دهنده خيابان در داخل وسيله نقليه شنيده نمي شود.

عايق صدا براي حيوانات

اگر در منزل خود حيوان خانگي داريد و صداي آن ها شما و يا همسايه هاي شما را اذيت مي كند، مي تواند با استفاده عايق صدا شانه تخم مرغي و يا عايق صدا دو طرف صاف براي آن ها يك محيط را فراهم كنيد كه ديگر صداي آن ها براي اطرافيان اذيت كننده نباشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۱:۱۵ توسط:الفبا وب موضوع:

چطور مي‌توانيم به عايق صوتي اتاق بپردازيم؟

 عايق صوتي اتاق يكي از بهترين روش ها براي افزايش آرامش محيط و كنترل سروصدا بوده كه با آن مي توان حتي نم و رطوبت خانه را هم پوشاند. بهتر است بدانيد روش هاي ساده تري هم وجود دارد كه مي توانيد با انجام آن ها تا حدودي اتاق هاي منزلتان را عايق صدا كنيد. با اين چند روش ساده، شما مي توانيد سروصداي محيط را به حداقل برسانيد.


 

۱- پوشاندن درزهاي درب و پنجره

درزهاي پنجره تاثير بسياري را در انتقال صدا دارد؛ در نهايت شما مي توانيد با پوشاندن درز پنجره ها به اندازه زيادي جلوي ورود صدا را بگيريد و عايق صدا ايجاد كنيد. براي اين كار مي توانيد از درزگيرهاي پلاستيكي كمك بگيريد. توجه كنيد پايين درب هاي منزل خود را هم مي توانيد با كمك فوم هاي پلاستيكي بپوشانيد و با اين كار، تا حد بسياري انتقال صوت را به حداقل رسانيد. پوشش هاي پلاستيكي بهترين انتخاب براي پوشاندن درزهاست، به علاوه مي توانيد در صورت نبود آن ها از چند تكه چوب هم كمك بگيريد.

۲- استفاده از پنل هاي عايق صدا

همانطور كه در ابتداي مطلب خوانديد، پنل هاي بسياري در بازار وجود دارد كه با نام عايق صدا به فروش مي رسد. اين نوع پنل ها مي تواند به اندازه زيادي از ورود و خروج صدا به بيرون از منزل پيشگيري كند، براي همين هم انتخاب بسيار مناسبي است. توجه كنيد نصب اين نوع پنل ها هم بسيار آسان بوده و خودتان مي توانيد به تنهايي اين كار را انجام دهيد. بعضي از اين نوع پنل ها چسب هايي دارند كه به راحتي روي ديوار قرار مي گيرند و بعضي ديگر را هم مي توانيد با كمك پيچ روي ديوار فيكس كنيد.

۳- نصب پرده هاي ضخيم عايق صوتي اتاق

يكي از روش هايي كه مي تواند ميزان ورود صدا به منزل شما را كم كند، استفاده از پرده هاي ضخيم است. براي اين منظور، بايد پرده هايي را انتخاب كنيد كه بتواند تمامي بخش ها از سقف تا زمين را بپوشاند. همينطور بايد در زمان خريد پرده حتما ضخامت آن را هم در نظر بگيريد. مسلما پرده با ضخامت بالاتر مي تواند مقاومت بسيار بيشتري در برابر ورود صدا داشته باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۱:۲۱ توسط:الفبا وب موضوع: