خودرو بَر خودرو بَر .

خودرو بَر

تعريف وكالت بلاعزل در قانون مدني

ساواپ بهترين اپليكيشن مشاوره و وكالت است. قانون گذار در ماده ۶۷۹ قانون مدني به موضوع وكالت بلاعزل اشاره كرده است؛ به موجب ماده مذكور موكل هر وقت كه بخواهد مي تواند وكيل را عزل كند مگر اينكه وكالت وكيل يا عدم عزل وي در ضمن عقد لازمي شرط شده باشد. به عنوان مثال در ضمن عقد ازدواج كه عقدي لازم است زوج به زوجه وكالت در طلاق مي دهد پس نمي تواند وكالت خود را پس گيرد.

البته اسقاط حق عزل تا جايي معتبر است كه خلاف نظم عمومي نباشد پس در وكالت عام كه ناظر به تمام امور موكل باشد اسقاط حق عزل موكل بطور دائمي باطل است، چون اعطاي چنين وكالتي با شخصيت و آزادي موكل تعارض دارد و خلاف نظم عمومي است مگر اينكه مقيد به مهلت شده باشد. براي همكاري با بهترين وكيل با ساواپ در ارتباط باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۰:۵۸ توسط:الفبا وب موضوع:

منظور از پرونده حقوقي چيست و چقدر زمان مي برد؟

ساواپ بهترين ارائه دهنده وكالت و مشاوره پرونده هاي حقوقي به شمار مي رود. مشكلات و معضلات موجود در جامعه، سبب شده است كه افراد براي احقاق حقوق، ناچارا متوسل به دستگاه قضايي شده و با طرح دعوا و تشريفات لازم، و ايجاد يك پرونده  خواستار رسيدگي قانوني به مشكلات خود باشند.

اگرچه مطابق با قانون از طرق ديگري از جمله داوري، ميانجيگري و… هم در مواردي مي توان اختلافات حاصله را حل و فصل نمود.

 اما به طور كلي و در تعريف پرونده حقوقي بايد بيان داشت كه:

در صورتي كه شخصي در اموري نظير، الزام به تنظيم سند، فسخ قرارداد و به طور كلي اختلافات رايج در قرارداد ها، مطالبه سفته و چك، اختلافات  و امور مربوط به ورثه، مطالبه خسارت و… با رعايت تشريفات لازم اقدام به ثبت دادخواست در شعب دادگاه يا دفاتر خدمات قضايي نمايد، خواسته وي همراه با مدارك و مستندات موجود كه ضميمه پرونده مي شود در قالب يك پرونده ايجاد شده، و به دادگاه صالح با توجه به نوع و ميزان خواسته براي رسيدگي ارجاع خواهد شد.

رسيدگي به پرونده هاي حقوقي چه مقدار زمان بر است؟

در خصوص تعيين مدت زمان به جهت رسيدگي در پرونده ها به طور كلي نمي توان زمان مشخصي را در نظر گرفت.

زيرا اولين تعيين اوقات دادگاه براي رسيدگي كاملا امري غير قابل پيش بيني بوده و ممكن است در حالت عادي به رسيدگي ماه ها و يا سال ها روند رسيدگي به يك پرونده به طول انجامد مگر اينكه در مواردي كه قانون تشخيص مي دهد، به پرونده به صورت  خارج از نوبت  رسيدگي شود.

دعاوي نظير تصرف عدواني، ممانعت و مزاحمت از حق از اين قبيل دعاوي مي باشند. براي پيگيري با ساواپ در ارتباط باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۴:۱۸ توسط:الفبا وب موضوع: