خودرو بَر خودرو بَر .

خودرو بَر

سوئيچ شبكه چيست و چه كاربردي دارد؟

سوئيچ شبكه چيست و چه كاربردي دارد؟ چرا بايد از سوئيچ شبكه استفاده كنيم؟ انواع سوئيچ شبكه چيست؟ پرفروش ترين سوئيچ هاي شبكه چه مي باشند؟ در صورتي كه مي خواهيد همه چيز را درباره سوئيچ ها بدانيد تا انتهاي اين مطلب با ما همراه شويد!

سوئيچ شبكه چيست و چه كاربردي دارد؟

تصور كنيد كه قرار است يك شبكه كامپيوتري راه اندازي كنيد. يك كامپيوتر يك پورت يا كارت شبكه دارد و يك جايگاه براي اتصال به سيستم ديگر. در صورتي كه در شركت يا مجموعه خود چند كامپيوتر داشته باشيد كه قرار است با هم در ارتباط باشند چه بايد كرد؟

سوئيچ وسيله اي بوده كه از هر سيستم يك كابل شبكه به آن كشيده مي شود و زماني كه اطلاعاتي از يك كامپيوتر درون شبكه ارسال مي شود، اين دستگاه مديريت كرده و پيغام را به سمت مقصد اصلي ارسال مي نمايد.  شما از يك سيستم مي توانيد فقط با يك كامپيوتر ديگر ارتباط برقرار كنيد. براي ارتباط با چند سيستم نياز بوده كه روي هركدام چند كارت شبكه نصب كرد تا بتوانند با هم در ارتباط باشند. راه عاقلانه تر اين بوده كه از دستگاه سخت افزاري كوچك به نام سوئيچ كمك گرفت.

سوييچ يا switch دستگاهي بوده كه براي اتصال Node ها در شبكه مورد استفاده قرار ميگيرد، يعني زماني كه شما ميخواهيد كامپيوتر ها را به هم متصل كنيد سوييچ يكي از راه حل هاي شماست.

سوييچ ها معمولا در لايه 2 شبكه يا همان لايه data link و با پروتكل اترنت كار مي كنند. شما ميتوانيد از هاب، روتر و يا حتي در شبكه هاي كوچك از مودم براي اتصال نودها در شبكه كمك بگيريد، سوييچ در واقع يكي از دستگاه هاي اكتيو شبكه محسوب مي شود كه هر چند با هاب hub شباهت زيادي دارد اما از هاب بسيار هوشمند تر بوده و بر اساس مدل OSI كار مي نمايد.

سوئيچ شبكه چگونه كار مي نمايد.

تصور كنيد يك شبكه شامل يك سوئيچ و 5 كامپيوتر داريد. كامپيوتري كه به پورت شماره 1 وصل شده است مي خواهد به كامپيوتري كه به پورت شماره 3 وصل شده است اطلاعاتي را ارسال نمايد. پس كامپيوتر شماره 1 پكتي را به سمت سوئيچ ارسال مي نمايد كه علاوه بر اطلاعات ارسالي مورد نظر، آدرس مبدا و مقصد هم بر روي آن پكت ثبت شده مي باشد.

پكت مورد نظر از پورت شماره 1 به سوئيچ ميرسد، حال سوئيچ آدرس مقصد را ميخواند اما نمي داند آدرس مقصد مربوط به كدام پورت مي باشد. در اين لحظه پكت را به همه پورت ها ارسال مي نمايد و در نهايت تنها پورت شماره 3 پكت را دريافت كرده و پاسخ مي دهد، سوئيچ پاسخ را از پورت شماره 3 دريافت مي نمايد و در جدول اطلاعات خود ذخيره مي نمايد.كه اين آدرس مطلق به پورت شماره 3 مي باشد. 

پس از آن هر پكتي كه آدرس آن پورت 3 باشد را فقط به همان پورت ارسال مي نمايد. در طرف ديگر وقتي كامپيوتري كه به پورت 1 وصل شده بود و پكتي را ارسال كرده، آدرس مبدا را هم در پكت قرار داده مي دهد. سوئيچ پس از دريافت پكت آدرس مبدا را هم در جدول خود ذخيره مي نمايد.كه مربوط به پورت شماره 1 بوده و به همين شكل آدرس هاي پورت هاي ديگر را هم ذخيره مي نمايد. 

كاربرد سوئيچ شبكه چيست؟

سوئيچ شبكه دستگاهي است براي اتصال كابلي دستگاه هاي تحت شبكه به يك ديگر. سوئيچ شبكه قادر هستند دستگاه هاي تحت شبكه مثل كامپيوترها، سرور، پرينترها، مودم، روتر، اكسزپوينت، دستگاه حضور و غياب و هر دستگاه ديگري كه كابل شبكه به آن وصل شود و به عبارتي تحت شبكه باشد را به يك ديگر متصل نمايد و در نهايت دستگاه هاي تحت شبكه قادر هستند با يك ديگر تبادل اطلاعات كنند. 

به عنوان مثال كامپيوتر مي تواند با اتصال كابلي توسط سوئيچ به مودم از اينترنت استفاده نمايد. همينطور كامپيوتر مي تواند با اتصال به دستگاه حضور و غياب از طريق سوئيچ شبكه اطلاعات ثبت شده بر روي دستگاه حضور و غياب را بدون نياز به اتصال حافظه جانبي دانلود نمايد. 

سوئيچ ها در شبكه مثل هر دستگاه ديگر تشكيل دهنده يك شبكه كامپيوتري با مشكلاتي روبرو مي شوند كه نياز به رفع شدن دارند، همينطور بعضي از سوئيچ ها قابليت مديريتي دارند و تنظيمات كاربردي بر روي آن ها انجام مي شود. اين كار به واسطه خدمات پشتيباني شبكه و خدمات راه اندازي شبكه انجام مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۵:۱۹ توسط:الفبا وب موضوع: