خودرو بَر خودرو بَر .

خودرو بَر

فوم عايق صدا صاف

فوم عايق صدا صاف چيست؟ چقدر قيمت دارد؟ براي كدام موارد عايق سازي مناسب است؟

امروزه از عايق صدا يا عايقكاري صوتي، نه تنها در بخش هاي صنعتي، بلكه در بخش هاي اداري و خانگي هم استفاده مي شود، به طوري كه در كشورهاي توسعه يافته يكي از معيارهاي ارزش گذاري بر ملك، علاوه بر عايق سازي حرارتي آن، عايق سازي صوتي آن ملك است.

گرچه به اين موضوع در كشورهاي پيشرفته و توسعه يافته به جد پرداخته مي شود، اما متأسفانه از اين مهم در كشور ايران به خصوص در بخش هاي اداري و مسكوني به خاطر كنترل كردن و كاهش بعضي از هزينه ها در عمليات ساخت و ساز و دست يافتن به سودي بيشتر، بسياري از پروژه هاي در حالا ساخت و يا ساخته شده در كشور فاقد عايق هاي صوتي و جاذب صداي استاندارد بوده كه اين امر باعث عبور صوت به محيط هاي پيرامون شده و آرامش افراد را تحت تأثير خود قرار خواهد داد.

براي رفع اين مشكل، بايد از پوششي به نام عايق صدا روي ديوارها، سقف، كف و… استفاده شود تا صداي انتقالي به محيط هاي پيرامون تا حد قابل توجهي كاهش يابد.

فوم عايق صدا صاف با كمك انواع عايق صدا الاستومري و پلي استايرن توليد مي شود كه در عايق سازي توكار و روكار كاربرد دارد.

فوم عايق صدا صاف در دو نوع ساده و يكرو چسب دار موجود است. نوع ساده آن براي عايق سازي توكار استفاده مي شود به اين شكل كه در حين ساخت ساختمان و مابين دو تيغه ديوار قرار مي گيرد طوري كه كليه سطوح ديوار را بپوشاند.

اين روش بيشتر براي عايق سازي ميان واحد هاي ساختمان و يا ديواره هاي خارجي منازل كاربرد دارد كه علاوه بر عايق صوت شدن ديوار، در برابر گرما هم استقامت خوبي داشته باشد. عايق هاي يكرو چسب دار براي مواقعي مصرف مي شود كه ساختمان ساخته شده است اما از نظر صوتي عايق مناسبي ندارد.

پس در اين صورت بهترين راه چسباندن اين عايق روي ديوار و خلاص شدن از صدا هاي مزاحم اطراف منزل است. البته بايد در نظر داشته باشيد كه فوم عايق صدا صاف ظاهر خيلي زيبايي ندارد و براي بخشيدن جذابيت به آن بايد روي آن را با ديوارپوش هايي بپوشانيم.

البته براي اجراي عايق صوتي با طول عمر بيشتر و كارايي بهتر، روش اول بهتر است و روش دوم فقط وقتي استفاده مي شود كه بعد از ساخته شدن ساختمان قصد عايق سازي آن را پيدا كنيم.

يك عايق صدا خوب چه ويژگي بايد داشته باشد؟  بهترين انواع عايق صدا كدام است؟ يكي از مشكلات رايج در جوامع امروز، آلودگي صوتي است.

يك عايق خوب بايد چگالي مناسبي داشته باشد تا حالت آكوستيك خود را حفظ كند. از اين رو پيش از خريد عايق صدا بايد از استاندارد بودن چگالي و ضخامت آن مطمئن باشيد. شركت هايي در زمينه توليد انواع عايق رطوبتي، صوتي و حرارتي مشغول به فعاليت مي باشند و محصولات خود را با تنوع بالا در اختيار مصرف كنندگان قرار مي دهند.

شما با توجه به مكان مورد نظر و ميزان سر و صدا مي توانيد نسبت به خريد عايق صدا مناسب اقدام كنيد. مثلا براي پيشگيري از انتقال سر و صداي تلويزيون، تلفن و مكالمات خود مي توانيد عايق صدا ديوار مشترك را اجرا كنيد.

بهترين ها را از آپ دكو بخواهيد! اين مركز بهترين همراه شما جهت عايق كردن خانه مي باشد. اين عايق به شكل رولي يا تخته اي كاربرد دارد و آرامش را به ساكنين ساختمان هايي با اتاق هاي ديوار به ديوار هديه مي دهد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۷:۲۲ توسط:الفبا وب موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :