خودرو بَر خودرو بَر .

خودرو بَر

پارك هاي غرب تهران

در اين مقاله از تهران پلاك قصد داريم به معرفي پارك هاي غرب تهران - مراكز تفريحي غرب تهران -  بهترين پارك هاي غرب تهران - مراكز گردشگري غرب تهران اشاره كنيم. تهران پلاك يكي از بهترين سايت هايي است كه انواع  خانه هاي يك خوابه و دوخوابه را براي اجاره روزانه - هفتگي در اختيارتان قرار مي دهد. براي اجاره سوئيت مبله غرب تهران با ما در ارتباط باشيد.

پارك هاي غرب تهران

بهترين مكان براي فرار از روزمرگي ها، پارك هاي غرب تهران مي باشند. پارك ها مكاني با فضاي سبز و ديگر تسهيلات و خدمات اند كه براي خلق لحظات شاد و پر انرژي تعبيه شده اند. بطور كلي هر پارك داراي ويژگي خاصي و متفاوتي است.

برخي داراي گونه هاي گياهي و فضاي سبز خاصي مي باشند، برخي داراي مناظر و چشم انداز ويژه اي مي باشند و بعضي از آن ها تسهيلات و امكانات خاصي براي سنين مختلف مثلا كودكان يا جوانان ارائه مي كنند.

آن چه حائز اهميت است اين بوده كه، با آگاهي از امكانات، تسهيلات و ويژگي هاي هر پارك بتوانيم جهت استفاده و لذت از پارك ها برنامه ريزي كنيم. در اين مطلب از تهران پلاك به معرفي پارك هاي غرب تهران مي پردازيم.

پارك جنگلي چيتگر: اين پارك با به علت پوشش غني گياهي و همچنين وجود بخش هايي چون مسيرهاي دوچرخه سواري (كلي و خاص بانوان)، مسير هاي كوهستاني، سايت تير اندازي و سواركاري، زمين هاي ورزشي و ديگر اماكن در پارك هاي مشابه به عنوان يكي از جاهاي تفريحي و ديدني و بهترين پارك هاي غرب تهران معرفي شده است.

پارك نهج البلاغه: يكي از پارك هاي غرب تهران بوده كه به دهكده گردشگري شهرت دارد از وسط آن رودخانه اي گذر مي كند كه عامل احداث پل هاي متعددي براي گردش و گشت و گذار در دو طرف رودخانه است. وجود رودخانه علاوه بر ايجاد آب و هواي مطبوع و خنك در فصل گرم تابستان، جذابيت آن را هم بيشتر كرده است.

پارك نهج البلاغه داراي فضاهاي سرسبز و باصفا و چشم اندازهاي زيبا و تماشايي است و مي توان ساعات و لحظاتي دلنشين و به يادماندني را در كنار دوستان و خانواده در اين بوستان سپري كرد.

پارك نهج البلاغه تهران از آن چيزي كه فكر مي كنيد بزرگ تر و باصفاتر است. در كل از آن پارك هاي تهران است كه هميشه مثل يك گزينه ثابت گوشه ذهنتان مي ماند و هر از چند گاهي هوس وقت گذراني در آن به سراغتان مي آيد.

پل معلق آسمان، مهمترين جاذبه پارك نهج البلاغه و يكي از نمادهاي پايتخت محسوب مي شود. اين پل اولين پل معلق تهران و دومين نمونه در ايران به شمار مي رود كه طول آن به ۲۸۵ متر و عرض آن به دو متر مي رسد. ارتفاع پل معلق ۶۵ متر و حداكثر ارتفاع آن ۸۵ متر است و اين پارك را به بوستان پرديسان متصل مي كند. به طور هم زمان، ۲۰۰ نفر بازديدكننده مي توانند روي عرشه پل تردد و توقف كنند.

يكي ديگر از ديدني هاي پارك نهج البلاغه، مزار شهداي گمنام است. در سال ۱۳۸۹و هم زمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، پيكر سه شهيد گمنام جنگ تحميلي كه در عمليات والفجر چهار به شهادت رسيده بودند، در اين بوستان به خاك سپرده شدند. به مناسبت هاي مختلف مراسم و برنامه هاي مذهبي، فرهنگي و هنري در اين مزار برگزار مي شود.

 

مسافر شهر تهران هستيد؟ تهران پلاك با اجاره روزانه سوئيت جنت آباد همراه شماست!

اگر قصد سفر به تهران را داريد، به احتمال زياد به هتل آپارتمان در غرب تهران نياز پيدا مي كنيد، غرب تهران داراي مراكز و دسترسي آسان به سراسر تهران است و همه هتل آپارتمان هاي پيشنهاد شده توسط تهران پلاك داراي بهترين قيمت مي باشند.

پارك پرديسان: از جمله پارك هاي غرب تهران بوده كه توسط سازمان حفاظت محيط زيست در دهه پنجاه ساخته شده است. اين پارك به عنوان يك پارك تفريحي، علمي، آموزشي و پژوهشي معرفي شده كه به عنوان يك بوستان جنگلي در شمال غرب تهران واقع شده و مي توان به عنوان يكي از جاهاي ديدني تهران در غرب از آن ياد كرد.

برخلاف تصور مردم، پارك پرديسان باغ وحش ندارد؛ بلكه اين بوستان داراي مركز بازپروري حيات وحش، كلينيك تخصصي حيات وحش و مركز تكثير و بازپروري يوز آسيايي است كه در آن پذيراي حيوانات آسيب ديده و گمشده اي است كه به خاطر شرايط ناهموار جغرافيايي يا تجارت سياه قاچاقچيان از محل زندگيشان دور افتاده يا زخمي شده اند. حيوانات ياد شده در اين مركز نگهداري مي شوند و پس از درمان و بر طرف شدن مشكل، در دامان طبيعت رها مي شوند. براي حيواناتي هم كه نمي توانند به طبيعت برگردند، يك جايگاه خاص تعريف مي شود يا در صورت امكان بعد از تيمار شدن به باغ وحش منتقل مي شوند.

مركز بازپروري حيات وحش پارك پرديسان داراي دو بخش حيات وحش طبيعي، شامل جانوران بومي مانند پرندگان و خزندگان و حيات وحش در حال اسارت در سه گروه گوشت خوران، علف خوران و پرندگان است. در اين حيات وحش زيبا، حيوانات و پرندگان گوناگوني مانند گرگ، خرس، طاووس، جغد و... نگهداري مي شوند و مورد بازديد قرار مي گيرند.

موزه تنوع زيستي پارك پرديسان يا موزه تاريخ طبيعي و ذخاير ژنتيكي پرديسان، در سال ۱۳۸۳ به منظور نمايش گونه هاي گياهي و جانوري جهان و همچنين گونه هاي جانوري كمياب در ايران مانند هوبره، سياه خروس، گور ايراني، يوزپلنگ و ميش مرغ افتتاح شده است.

موزه تنوع زيستي پارك پرديسان ۱,۸۰۰ متر وسعت دارد. اﯾﻦ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ به صورت ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎه ﺗﺨﺼﺼﯽ ﮔﻮﻧﻪﻫﺎي ﮔﯿﺎﻫﯽ، ﺟﺎﻧﻮري و ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎي ﺳﻨﮓ و ﮐﺎﻧﯽ و ﻓﺴﯿﻞ است. انواع حيوانات و حشرات به صورت تاكسيدرمي در اين موزه به نمايش گذاشته شده اند. اين موزه همچنين داراي چهار بخش نمايشگاهي، تحقيقاتي، آموزشي و خدماتي است و كارگاه تاكسيدرمي نيز دارد.

پارك گفتگو: اين پارك بر اساس تركيبي از سبك هاي باغ هاي ايراني، فرانسوي، انگليسي، ايتاليايي و ژاپني تاسيس شده است. وجود پوشش گياهي مختلف به همراه تنديس مشاهير بزرگ از جاذبه هاي آن است.

اين پارك به عنوان يكي از جاهاي ديدني در غرب تهران شامل زمين بازي كودكان، زمين اسكيت، آمفي تئاتر، كتابخانه و ساختمان كوشك (مركز آموزش)، مسجد، رستوران، فروشگاه كتاب و ... است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۳:۳۹ توسط:الفبا وب موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :