خودرو بَر خودرو بَر .

خودرو بَر

عايق صدا روكار و عايق صدا توكار

استفاده از عايق صدا روكار و عايق صدا توكار در براي پيشگيري از ورود سر و صدا به انواع مكان هاي صنعتي، اداري و خانگي هم اكنون مورد توجه افراد زيادي قرار گرفته است. چون رشد زندگي ماشيني، افزايش آلودگي صوتي را هم به همراه داشته است. استفاده از عايق هاي صدا در بخش هاي مختلفي مثل كف، سقف، ديوارها و درب ساختمان امكان پذير است. 

خريد عايق صدا روكار و عايق صدا توكار براي خانه، محل كار، موتور خانه و …

عايق صدا يا عايق صدا به پوششي گفته مي شود كه در ساختمان سازي مورد استفاده قرار گرفته و از انتقال صدا ميان دو فضا پيشگيري به عمل مي آورد. آن چه كه در ساخت عايق هاي صدا حائز اهميت است، چگونگي جذب صدا و استفاده از متريال با كيفيت است. علاوه بر آن توجه داشته باشيد كه ميزان جذب صوت عايق هايي كه در عايق بندي ساختمان صورت مي گيرد، به فركانس صوت، اندازه و عمق عايق بستگي دارد.

استفاده از اين عايق در كف، سقف، ديوارهاي مشترك داخلي و درب ساختمان امكان پذير است. عايق هاي صدا از جمله مصالح مدرني شناخته مي شوند كه در ساختمان سازي كارايي بالايي داشته و از سويي ديگر، وزن زيادي بر ساختمان وارد نمي كند. آن چه كه از انتقال صدا در محيط با كمك عايق صدا پيشگيري مي كند، خاصيت آكوستيك بودن مصالح به كار برده شده در عايق است. عايق در دو دسته عايق صوتي توكار و روكار وجود دارد.

چون بعضي از مصالح اكوستيك با اين كه جذب صوتي خوبي دارند، اما باعث انعكاس صدا در فضاي مورد نظر مي شوند. از اين رو توجه به اين نكته از اهميت زيادي برخوردار است. 

كم يا زياد بودن خاصيت آكوستيك عايق هاي صدا به چگالي آن بستگي دارد. اگر تمايل داريد عايق از خاصيت آكوستيك بالايي برخوردار باشد، بايد از نمونه هايي كم چگالي استفاده كرد. خاصيت آكوستيك عايق هاي صدا از ايجاد انعكاس در فضاي ساختمان هم پيشگيري به عمل مي آورد.

عايق صدا ديوار مشترك

هم اكنون با گسترش ساختمان نشيني و ساخت خانه هايي با ديوار مشترك، اهميت استفاده از عايق صدا دو چندان شده است. هم چنين توسعه زندگي شهر نشيني و ايجاد آلودگي هاي صوتي هم از ديگر عواملي بوده كه بر اهميت استفاده از اين عايق اضافه مي كند. 

استفاده از عايق هاي ديوار مشترك براي براي پيشگيري از انتقال صدا از واحدي به واحد ديگر از نكات مهم و ضروري بوده كه بايد به آن توجه داشت. آن چه كه در استفاده از عايق صدا ديوار مشترك بايد مورد توجه قرار گيرد، استفاده از دو تيغه جدا كننده بوده كه براي ايجاد فضايي خالي ميان آن ها ايجاد مي شود و بايد از هر دو طرف عايق كاري شوند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۹:۰۱ توسط:الفبا وب موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :