خودرو بَر خودرو بَر .

خودرو بَر

بهترين عايق صدا چيست؟

قيمت بهترين عايق صدا چقدر است؟ براي خريد عايق صدا بايد به چه شركتي اعتماد كنيم؟ آلودگي صوتي يكي از مشكلاتي كه جهان كنوني، هم اكنون با آن رو به رو است. از اين رو انتخاب بهترين عايق صدا يكي از مهم ترين نكاتي بوده كه بايد در امر عايق كاري ساختمان مورد توجه قرار گيرد.

به كارگيري عايق صدا براي پيشگيري از خروج و ورود صدا از محيطي به محيط ديگر صورت مي گيرد. آن چه كه در انتخاب عايق هاي صدا بايد مورد توجه قرار گيرد، چگونگي جذب صوت توسط عايق است. استفاده از اين عايق ها نه تنها در ساختمان سازي بلكه در صنعت هم كاربردي است.

پشم سنگ قيمت بهترين عايق صدا

عايق پشم سنگ نمونه اي از بهترين عايق هاي صدا و حرارتي بوده كه مي توان در ساختمان سازي و صنعت از آن استفاده كرد. ميزان جذب اصوات در اين عايق ارتباط مستقيمي با ضخامت و دانسيته آن دارد. بر اساس تحقيقات انجام شده، ضريب جذب صوت اين عايق صدا بيش از 80 درصد تخمين زده شده است.

پشم سنگ يك عايق صوتي، حرارتي و ضد حريق مي باشد كه از نوعي سنگ آذرين به نام بازالت كه بازمانده فعاليت هاي آتشفشاني است، توليد مي شود. پشم سنگ متريالي نارسانا است و هدايت الكتريكي آن صفر مي باشد. اين عايق ضد آلرژي است و هيچ گونه ضرري براي انسان ندارد. همچنين وزن اين عايق سبك است و بار اضافي بر ساختمان وارد نمي كند.

در توليد پشم سنگ مواد شيميايي به كار نمي رود، دوام و طول عمر اين عايق بالا بوده و مواد شيميايي تاثيري بر آن نمي گذارد. اين المان به دليل ويژگي هاي ذكر شده، از بهترين عايق هاي آكوستيك و صوتي محسوب مي شود.

اين عايق در دسته ي گروه عايق هاي حرارتي و صوتي مي باشد. ساختار اصلي آن از الياف معدني كه ماده غير ارگانيك و غير فلزي از سنگ هاي آتشفشاني بازالت و دولوميت است ، تشكيل مي گردد. اين سنگ ها در دماي بالا 1400 تا 1500 درجه سانتي گراد ذوب مي شود. پس از آن با استفاده از روش هاي اختصاصي به الياف هاي ظريف تبديل خواهند شد كه همان پشم سنگ است.

لازم به ذكر است مناسب ترين عايق صدا پشم سنگ، نوع تخته اي آن است. اين عايق ضد صدا با محيط زيست سازگار بوده و همينطور ساختار آن طوري بوده كه واكنش شيميايي در آن رخ نداده و باعث ايجاد خوردگي در عايق نمي شود.

كاربرد عايق صدا در بخش هايي مثل كف، سقف، ديوار و… است. به طور مثال از پرمصرف ترين انواع عايق هاي صدا، مي توان به عايق صدا لوله هاي فاضلاب و عايق صدا ديوار مشترك كه در خانه ها و ادارات بسيار كاربردي مي باشند، اشاره كرد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۰۳:۳۲ توسط:الفبا وب موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :