خودرو بَر خودرو بَر .

خودرو بَر

گير كردن در جاده و نياز به خودروبر

 

شايد خاطرات بدي از امداد خودروي جاده‌اي در ذهن داشته باشيد كه بيشتر آن ها يك ويژگي مشترك دارد مثل نبود قطعات‌اي كوچك كه موجب انتقال خودروي شما به تعميرگاه شده و همين موضوع براي شما بسيار نارحت نماينده بوده كه چرا من به مكانيك سيار اعلام نكردم كه فلان قطعات و فلان عيب موجب خرابي شده كه او اين قطعات را همراه خود داشته باشد.

دقيقاً همين موضوع موجب شد تا خودرو بر پارس دست به كار شود و بعضي از عيوب رايج و ساده را معرفي كند تا اگر دچار خرابي در جاده شديد آن ها را چك نماييد و بعد تماس بگيريد. در اين صورت شما هم به خودتان كمك كرديد و هم به تعميركار سيار تان چرا كه در اين صورت اگر نياز به قطعات‌ باشد پيش از هر چيز اعلام مي نماييد.

بررسي پمپ بنزين پيش از تماس با امداد خودروي جاده‌اي

هيچ چيز به اندازه خرابي پمپ بنزين در جاده و از كار افتادن آن مشكل ساز نيست، چرا كه براي چك كردن آن بايد خيلي دقيق و هوشيارانه عمل كرد. فرض نماييد در حال رانندگي مي باشيد و يك دفعه با كاهش سرعت در جاده مواجعه شديد و هرچقدر گاز مي بدهيد هيچ اتفاقي نمي افتد در بهترين حالت اگر بتوانيد خودرو را به سمت راست جاده برسانيد و خيلي زود با يك امداد خودروبر تماس بگيريد شانس آورده‌ايد چراكه اينگونه خراب شدن‌ها بيشتر موجب بوجود آمدن تصادف در جاده مي شود.

نشانه‌هاي پيش از خرابي پمپ بنزين

كم شدن قدرت موتور

ضعيف شدن پمپ بنزين موجب زياد شدن قدرت الكتريكي شده و نتيجتاً موجب آسيب ديدن رله پمپ بنزين مي شود.

روشن شدن چراغ چك

كاهش فشار در پمپ بنزين موجب روشن شدن چراغ بررسي مي شود. اما بهترين راه براي شروع عيب‌يابي پمپ بنزين بررسي كردن فيلتر بنزين است. به طور معمول هر 20،000 كيلومتر فيلتر بنزين بايد عوض شود. پس از عوض كردن فيلتر بنزين دوباره چراغ چك خودرو را بررسي نماييد اگر با چرخواندن سوييچ چراغ بررسي خاموش شد پس مشكل پمپ بنزين درست شده و نيازي به خودرو بر نيست.

چك كردن باتري پيش از خرابي خودرو در جاده و تماس با خودروبر 

هيچ چيز بدتر از آن نيست كه در يك صبح زمستاني وقتي براي رفتن به محل كار عجله مي نماييد خودرو شما روشن نگردد و مجبور شويد همان اول صبحي به يك امداد خودروي سيار براي رفع كردن آن در خانه تماس بگيريد تا كمكتان كند. بهترين راه سنجش باتري استفاده از يك ولت متر ديجيتال است كه داشتن آن را براي هر راننده به خصوص زمستان ضروري است.

 

اگر به هر علتي در جاده گير كرديد خودتان تا پيش از رسيدن امداد خودرو بر جاده‌اي تا حدي به مكانيك سيار خود اطلاع رساني نماييد تا بهانه اي براي تامين نكردن قطعات موردنظر نداشته باشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۲:۵۳ توسط:الفبا وب موضوع:

آشنايي با خدمات خودرو بر

هم اكنون به علت پيشرفت صنعت خودروسازي و درنظر گرفتن نيازهاي شما در سراسر جهان خدمات امداد خودرو و خودرو بر ارائه مي گردد. اگر خطاي انساني را در صنعت حمل و نقل خودرو ناديده بگيريم، خودرو بر  از مطمئن ترين و كاراترين روش هاي حمل و نقل هستند. در ادامه بيشتر با انواع و نحوه كار آن ها آشنا مي شويم.

آشنايي با نحوه كار خودرو بر ها

سالانه كمپاني هاي مختلفي جهت عرضه خودروهاي خود به نمايشگاه ها و خريداران از خودرو بر ها استفاده مي كنند و براي اين نكته اهميت زيادي قائلند كه خودرو را بدون كاركرد و نو عرضه كنند. اما خودرو بر تنها مخصوص حمل خودروهاي صفر و بدون كاركرد نيست. اگر توجه كنيد روزانه خودروهاي زيادي را مي بينيم كه توسط خودرو هاي ديگري مثل يدك كش، كاميون، تريلي و … به علت خرابي يا تصادف حمل و نقل مي شوند. در سراسر ايران خدمات امداد خودرو وجود دارد و افراد در هر جايي كه باشند مي توانند تقاضاي خودرو بر و بررسي نقص فني خودرو را دهند.

چه ماشين هايي مناسب خودرو بر مي باشند؟

امروزه خودروها را با هواپيما، كشتي، قطار، كاميون خودرو بر و … به تمام نقاط جهان جا به جايي مي كنند. اين كاميون ها و خودرو برها به طور كامل مخصوص حمل خودرو طراحي و ساخته شده اند. اغلب جرثقيل هاي خودرو بر در جاده ها با چرخ گير و يا بدون چرخ گير در حال عبور و مرور مي باشند تا خودروهايي كه دچار آسيب مي شوند را تعمير و يا به تعميرگاه يدك كشي كنند.

خودرو بر هايي كه در اتوبارها مشغول فعاليت مي باشند به سه دسته خودرو برهاي سبك كه شامل وانت پرايد و وانت نيسان، خودرو برهاي نيمه سنگين كه شامل خاور، كاميون، ايسوزو، كاميونت و هيوندا، خودرو برهاي سنگين هستند كه تشكيل شده از تريلي، كفي، كمپرسي، ۲۰تن، ترانزيت، ترانزيت يخچالي، تريلي تانكر و … تقسيم بندي مي باشند.

براي مسيرهاي طولاني بهتر است از خودرو بر هايي كمك بگيريد كه از خصوصياتي مانند سبكي و عدم حساسيت به جريان باد برخوردار باشند. تريلي هاي هاي داراي كفي از مناسب ترين گزينه ها به شمار مي آيند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۰۳:۴۱ توسط:الفبا وب موضوع: