خودرو بَر خودرو بَر .

خودرو بَر

سوئيچ شبكه چيست و چه كاربردي دارد؟

سوئيچ شبكه چيست و چه كاربردي دارد؟ چرا بايد از سوئيچ شبكه استفاده كنيم؟ انواع سوئيچ شبكه چيست؟ پرفروش ترين سوئيچ هاي شبكه چه مي باشند؟ در صورتي كه مي خواهيد همه چيز را درباره سوئيچ ها بدانيد تا انتهاي اين مطلب با ما همراه شويد!

سوئيچ شبكه چيست و چه كاربردي دارد؟

تصور كنيد كه قرار است يك شبكه كامپيوتري راه اندازي كنيد. يك كامپيوتر يك پورت يا كارت شبكه دارد و يك جايگاه براي اتصال به سيستم ديگر. در صورتي كه در شركت يا مجموعه خود چند كامپيوتر داشته باشيد كه قرار است با هم در ارتباط باشند چه بايد كرد؟

سوئيچ وسيله اي بوده كه از هر سيستم يك كابل شبكه به آن كشيده مي شود و زماني كه اطلاعاتي از يك كامپيوتر درون شبكه ارسال مي شود، اين دستگاه مديريت كرده و پيغام را به سمت مقصد اصلي ارسال مي نمايد.  شما از يك سيستم مي توانيد فقط با يك كامپيوتر ديگر ارتباط برقرار كنيد. براي ارتباط با چند سيستم نياز بوده كه روي هركدام چند كارت شبكه نصب كرد تا بتوانند با هم در ارتباط باشند. راه عاقلانه تر اين بوده كه از دستگاه سخت افزاري كوچك به نام سوئيچ كمك گرفت.

سوييچ يا switch دستگاهي بوده كه براي اتصال Node ها در شبكه مورد استفاده قرار ميگيرد، يعني زماني كه شما ميخواهيد كامپيوتر ها را به هم متصل كنيد سوييچ يكي از راه حل هاي شماست.

سوييچ ها معمولا در لايه 2 شبكه يا همان لايه data link و با پروتكل اترنت كار مي كنند. شما ميتوانيد از هاب، روتر و يا حتي در شبكه هاي كوچك از مودم براي اتصال نودها در شبكه كمك بگيريد، سوييچ در واقع يكي از دستگاه هاي اكتيو شبكه محسوب مي شود كه هر چند با هاب hub شباهت زيادي دارد اما از هاب بسيار هوشمند تر بوده و بر اساس مدل OSI كار مي نمايد.

سوئيچ شبكه چگونه كار مي نمايد.

تصور كنيد يك شبكه شامل يك سوئيچ و 5 كامپيوتر داريد. كامپيوتري كه به پورت شماره 1 وصل شده است مي خواهد به كامپيوتري كه به پورت شماره 3 وصل شده است اطلاعاتي را ارسال نمايد. پس كامپيوتر شماره 1 پكتي را به سمت سوئيچ ارسال مي نمايد كه علاوه بر اطلاعات ارسالي مورد نظر، آدرس مبدا و مقصد هم بر روي آن پكت ثبت شده مي باشد.

پكت مورد نظر از پورت شماره 1 به سوئيچ ميرسد، حال سوئيچ آدرس مقصد را ميخواند اما نمي داند آدرس مقصد مربوط به كدام پورت مي باشد. در اين لحظه پكت را به همه پورت ها ارسال مي نمايد و در نهايت تنها پورت شماره 3 پكت را دريافت كرده و پاسخ مي دهد، سوئيچ پاسخ را از پورت شماره 3 دريافت مي نمايد و در جدول اطلاعات خود ذخيره مي نمايد.كه اين آدرس مطلق به پورت شماره 3 مي باشد. 

پس از آن هر پكتي كه آدرس آن پورت 3 باشد را فقط به همان پورت ارسال مي نمايد. در طرف ديگر وقتي كامپيوتري كه به پورت 1 وصل شده بود و پكتي را ارسال كرده، آدرس مبدا را هم در پكت قرار داده مي دهد. سوئيچ پس از دريافت پكت آدرس مبدا را هم در جدول خود ذخيره مي نمايد.كه مربوط به پورت شماره 1 بوده و به همين شكل آدرس هاي پورت هاي ديگر را هم ذخيره مي نمايد. 

كاربرد سوئيچ شبكه چيست؟

سوئيچ شبكه دستگاهي است براي اتصال كابلي دستگاه هاي تحت شبكه به يك ديگر. سوئيچ شبكه قادر هستند دستگاه هاي تحت شبكه مثل كامپيوترها، سرور، پرينترها، مودم، روتر، اكسزپوينت، دستگاه حضور و غياب و هر دستگاه ديگري كه كابل شبكه به آن وصل شود و به عبارتي تحت شبكه باشد را به يك ديگر متصل نمايد و در نهايت دستگاه هاي تحت شبكه قادر هستند با يك ديگر تبادل اطلاعات كنند. 

به عنوان مثال كامپيوتر مي تواند با اتصال كابلي توسط سوئيچ به مودم از اينترنت استفاده نمايد. همينطور كامپيوتر مي تواند با اتصال به دستگاه حضور و غياب از طريق سوئيچ شبكه اطلاعات ثبت شده بر روي دستگاه حضور و غياب را بدون نياز به اتصال حافظه جانبي دانلود نمايد. 

سوئيچ ها در شبكه مثل هر دستگاه ديگر تشكيل دهنده يك شبكه كامپيوتري با مشكلاتي روبرو مي شوند كه نياز به رفع شدن دارند، همينطور بعضي از سوئيچ ها قابليت مديريتي دارند و تنظيمات كاربردي بر روي آن ها انجام مي شود. اين كار به واسطه خدمات پشتيباني شبكه و خدمات راه اندازي شبكه انجام مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۵:۱۹ توسط:الفبا وب موضوع:

ساخت اپليكيشن حرفه اي

مراحل ساخت اپليكيشن حرفه اي چيست؟ براي طراحي اپليكيشن چگونه اقدام كنيم؟ چگونه يك اپليكيشن حرفه اي توسعه دهيم و شكست نخوريم؟ در صورتي كه در انديشه طراحي اپليكيشن هستيد اما حس مي كنيد چيز زيادي در اين زمينه نمي دانيد با ما همراه شويد!

مراحل اصلي ساخت اپليكيشن حرفه اي

1- ايده اي براي اپليكيشن ارائه دهيد

شما بايد مطمئن شويد كه يك ايده اپليكيشن قابل اجرا داريد. شايد وقتي به ميليون ها اپليكيشن موجود در بازار فكر مي كنيد، اين مرحله اندكي ترسناك به نظر برسد. اما يادتان باشد كه در اين مرحله شما نيازي به ايده 100٪ اورجينال نداريد. در واقع بسياري از اپليكيشن هاي عالي كه هر روز مي بينيد، انواعي از ايده هاي موجود مي باشند.

همينطور شايان ذكر است كه لازم نيست هر ايده يك اختراع جديد يا مفهوم نو باشد. چون بسياري از اپليكيشن ها، فقط توسعه بيزنس موجود مي باشند. در صورتي كه شما هم اكنون يك وب سايت تجارت الكترونيك داريد، مثلا مي توانيد اپليكيشني بسازيد كه نحوه خريد مشتريان از طريق موبايل را آسان تر كند. در صورتي كه هم سالن زيبايي داريد، مي توانيد اپليكيشني بسازيد كه رزرو مشتري، مديريت قرارهاي ملاقات و پرداختي ها را بهبود ببخشد. ساخت اپليكيشن حرفه اي

2- اهداف خود را مشخص كنيد

فرآيند توسعه اپليكيشن، بايد با اهداف مشخص و واضح شروع شود. به اين منظور براي سوالاتي از اين دست، بايد پاسخ خوبي داشته باشيد:

  • در نهايت به چه چيزي مي خواهيد دست پيدا كنيد؟
  • سعي داريد چه مشكلاتي را حل كنيد؟

بدانيد كه همين اهداف مشخص شده، در نهايت كل پروسه توسعه را رقم مي زنند. در نتيجه در صورتي كه اين موارد از ابتدا به وضوح تعريف نشده باشند، زماني كه شروع به توسعه اپليكيشن خود مي كنيد، به راحتي امكان دارد در نيمه مسير، راه خود را گم كنيد و دچار سردرگمي شويد. ساخت اپليكيشن حرفه اي

مثلا، خيال كنيد مي خواهيد يك اپليكيشن براي فروشگاه اينترنتي خود بسازيد و يكي از اهداف شما مثلا كاهش نرخ رها كردن سبد خريد در موبايل ها باشد. براي اطمينان از رسيدن به اين هدف، بايد نرخ فعلي رها كردن سبدهاي خريد را بدانيد، تا بتوانيد آنها را با اعدادي كه در نهايت بعد از راه اندازي اپليكيشن بدست مي آوريد، مقايسه كنيد.

3- در بازار، تحقيقات كنيد

زماني كه اهداف خود را مشخص كرديد، بايد مطمئن شويد كه بازار به اپليكيشن شما نياز دارد. هر ايده اپليكيشن، از نظر تئوري خوب به نظر مي رسد، اما قبل از ادامه كار بايد اين ايده هاي به ظاهر جالب، تاييد اعتبار شود. ساخت يك اپليكيشن بدون تحقيقات در ماركت مربوطه، مي تواند منجر به اتلاف تايم، پول و ديگر منابع شود.

اگر اپليكيشن شما، توسعه دهنده بيزنس فعلي شماست، به راحتي مي توانيد از مشتريان فعلي خود به عنوان منبعي براي اين تحقيقات كمك بگيريد. از طرف ديگر در صورتي كه اپليكيشن بر اساس يك ايده كاملا جديد است، بايد با كاربران احتمالي متناسب با مخاطبان هدف ارتباط برقرار كنيد.

4- ويژگي هاي اپليكيشن خود را مشخص كنيد

بسياري از افراد وسوسه مي شوند كه ويژگي هاي اضافي و غير ضروري را به يك اپليكيشن اضافه كنند. اما اين مطلب را فراموش مي كنند كه بعضي از ويژگي ها، هدف اصلي اپليكيشن را از بين مي برند و البته هر افزونه، هزينه و تايم توسعه را هم بيشتر مي كند.

توجه داشته باشيد كه سادگي، مهمترين جنبه مراحل اوليه توسعه است. مثلا در صورتي كه عملكرد اصلي اپليكيشن شما، به مكان دقيق يا لوكيشن مخاطب نياز ندارد، مي توانيد از ويژگي GPS صرفنظر كنيد.

5- يك Wireframe ايجاد كنيد

اساسا وايرفريم، يك طرح كلي از اپليكيشن موبايل شماست. شما مي توانيد يك وايرفريم را روي يك تكه كاغذ، وايت بورد، دستمال كاغذي كشيده و يا از Digital Wireframing Tool كمك بگيريد.

به عبارتي هدف وايرفريم اين است كه به سادگي هر چه همه تر، ويژگي هاي اپليكيشن و طرح بندي آن را نشان دهد. نگران عناصر ساخت اپليكيشن حرفه اي در وايرفريم نباشيد. چون اين ابزار قرار نيست كه ظاهر نهايي اپليكيشن را نشان دهند. در عوض، تمركز وايرفريم بايد بر ساختار و جريان باشد.

شما بايد به گونه اي نقشه سفر مخاطب را ترسيم كنيد. يعني نشان دهيد كه در صورتي كه روي دكمه خاصي كليك كنند چه اتفاقي مي افتد. پيج بعدي چه شكلي خواهد بود؟ وقتي مخاطب روي گزينه A در مقابل گزينه B كليك مي كند، روي اسكرين چه اتفاقي مي افتد؟ وايرفريم كمك مي كند تا تيم هم، از زاويه ديد شما در مورد نحوه كار و عملكرد اپليكيشن، به صفحات نگاه كنند.

6- متد و روش توسعه خود را انتخاب كنيد

راه هاي مختلفي براي ساخت اپليكيشن حرفه اي وجود دارد. قبل از شروع به ايجاد يك اپليكيشن، بايد مشخص كنيد كه كدام روش براي موقعيت يونيك شما مناسب ترين است. به عبارتي مناسب ترين گزينه براي من، امكان دارد مناسب ترين گزينه براي شما نباشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۰:۰۹ توسط:الفبا وب موضوع:

طراحي اپليكيشن چيست

طراحي اپليكيشن چيست ؟ چرا بايد ايده هاي طراحي اپليكيشن را جدي بگيريم؟ نمي دانيم طراحي اپليكيشن را براي ايده هاي خودتان نياز داريد يا براي كسب و كارتان، اما در هر صورت بايد بدانيد كه ساخت يك اپليكيشن مي تواند به شما براي برندينگ و درآمدزايي كمك زيادي كند، به شرط اين كه درست و حسابي طراحي شود و همه اصول طراحي و ساخت اپليكيشن در آن به درستي رعايت شود. با ما همراه باشيد تا بيشتر در اين باره صحبت كنيم.

اپليكيشن ها براي اين كه نيازهاي ما را برطرف كنند ساخته مي شوند، در واقع وظيفه اصلي اين برنامه ها استفاده از منابع سخت افزاري براي پيشبرد و ارائه اهداف نرم افزاري در جهت سهولت انجام يك كار مي باشد. به طور خلاصه برنامه نويس هاي اپليكيشن براي ايجاد نياز يا پاسخ به يك نياز، با تركيب منابع سخت افزاري و نرم افزاري، اپليكيشن هاي متنوع و خلاقانه اي توليد و آن را ارائه مي كنند و در ازاي آن مبلغي قابل توجه به دست مي آورند.

طراحي اپليكيشن چيست

 

مزيت هاي طراحي اپليكيشن چيست ؟

هم اكنون با گسترش و توسعه خدمات اينترنتي و مبتني بر وب، علي الخصوص در يكي دو سال گذشته با وجود بيماري كرونا و با توجه به تعطيلي خيلي از كسب و كار هاي حضوري، بسياري از مشاغل جاي خود را به نمونه هاي اينترنتي خود داده اند. به طور مثال خريد از فروشگاه هاي اينترنتي ديگر جاي خريد از مغازه ها را گرفته اند، تاكسي هاي اينترنتي جاي آژانس ها را پر كرده اند و بسياري نمونه هاي ديگر.

پس با اين وجود اگر شما خواننده گرامي و ارجمند اين مطلب به دنبال رونق كسب و كار خود هستيد، حتماً بايد به فكر ايجاد بخشي اينترنتي براي آن هم باشيد. در ميان بخش هاي مجازي مربوط به كسب و كار ها، از آن جا كه گوشي هاي تلفن همراه گسترش بيشتري نسبت به كامپيوتر ها در ميان اقشار جامعه داشته اند و تقريباً مردم از هر سني يك گوشي هوشمند همراه خود دارند، ساخت و طراحي اپليكيشن كسب و كارتان در بستر گوشي هاي تلفن همراه از تمام بخش هاي ديگر داراي اهميت بيشتري مي باشد.

  • خريد آسان

اگر اپليكيشن شما طوري طراحي شده باشد كه به درگاه پرداختي مستقيم بانكي متصل شود، مشتريان به خريد علاقه مند تر مي شوند. زيرا خريد از اپليكيشيني كه اطلاعات كامل را در خود جا داده، سبد خريد دارد و به درگاه پرداختي هم متصل مي شود، آسان تر و در دسترس تر از خريد با وب سايت است. طراحي اپليكيشن چيست

  • دسترسي سريع و آسان

اپليكيشن ها دسترسي بسيار سريع تر و آسان تري نسبت به استفاده از مرورگر براي كاربران به وب سايت شما ايجاد مي كند. زماني كه شخصي مي خواهد آدرس وب سايت شما را در مرورگر گوشي تلفن همراه باز كند، ابتدا بايد آدرس را پيدا كند، سپس آدرس را وارد كرده و بعد از آن سايت را باز كند. اما باز كردن اپليكيشن و مشاهده اطلاعات به روز، كمتر از يك ثانيه طول مي كشد و دسترسي بسيار سريع تر و آسان تري را براي مشتريان ايجاد مي كند. اين باعث مي شود كه افراد پيگيري بيشتري در بازديد از وب سايت شما داشته باشند. طراحي اپليكيشن چيست

  • كاهش هزينه ها

اپليكيشن ها با ايجاد دسترسي سريع و آسان به جديدترين اخبار و اطلاعات وب سايت، باعث كاهش نياز به اطلاع رساني مي شوند. در نتيجه هزينه هاي پيامك، ايميل، خبرنامه، پاسخگويي هاي تلفني و … كم خواهد شد. همينطور اغلب اپليكيشن ها امكان ارسال نوتيفيكيشن دارند و مي توانيد تخفيف هاي ويژه، محصولات جديد و امكانات خاص را براي مشتريان نمايش داده و آن ها را براي بازديد يا خريد از وب سايتتان ترغيب كنيد.

  • يك يادآوري ثابت براي كسب و كار شما

هم اكنون افراد به صورت دائمي در حال استفاده از گوشي تلفن همراهشان هستند. زماني كه كاربران اپليكيشن وب سايت شما را نصب مي كنند، برند شما هميشه در برابر ديد آن ها خواهد بود. اين امر باعث افزايش ميزان وفاداري مشتريان مي شود و برندتان را تقويت مي كند. اپليكيش در يادآوري و تقويت برند تاثير خيلي بيشتري نسبت به ثبت آدرس وب سايت توسط مشتريان در نشانگر مرورگرهايشان دارد. طراحي اپليكيشن چيست

انواع موضوع هاي مطرح براي طراحي اپليكيشن

اپليكيشن ها به طور كلي به چند دسته بسيار مهم تقسيم مي شوند:

برنامه هاي آب و هوا، آشپزي و رستوران، آموزشي، ارتباطي، امور مالي، پزشكي، تناسب اندام، خريد، رفت و آمد، سبك زندگي، سفر، شبكه هاي اجتماعي، شخصي سازي، عكاسي و ويدئو، كتاب ها و مطبوعات، كودك، مذهبي، موسيقي و ورزشي و …

ايده براي ساخت اپليكيشن اندرويد نداريد؟

دوست داريد يك اپليكيشن بسازيد اما ايده اي نداريد؟ در اين صورت بايد دنبال يك مشكلي بگرديد كه همه يا جامعه اي از افراد با آن دست و پنجه نرم مي كنند. مثل خيلي از اين اپليكيشن هايي كه در كافه بازار يا گوگل پلي مي بينيد.

وقتي به اطراف خود نگاه مي كنيد، همه محصولات و خدماتي كه استفاده مي كنيد همه براي حل يك مشكل ايجاد شده اند. مثلا ماشين براي اين ايجاد شده كه ما سريعتر از يك مكان به مكان ديگري برويم. يا موبايل براي اين است كه ما بتوانيم ارتباطات خودمان را بيشتر كنيم و خلاصه هر چيزي كه الان دور و ور شماست به يك دليلي و براي حل يك مشكلي از ما ايجاد شده مي باشد. طراحي اپليكيشن چيست

پس اگر دنبال ساخت برنامه اندرويد يا ios هستيد و ايده براي ساخت اپليكيشن موبايل نداريد بايد به دنبال مشكلاتي در زندگي روزمره خود باشيد و آنها را ليست كنيد. وقتي كه اين ليست شما جمع آوري شد آنهايي كه عملي شدني و منطقي هستند را الويت بندي كنيد و براي شروع به اين فكر كنيد كه چطوري مي توانيد با ساخت اپليكيشن آن را حل كنيد! طراحي اپليكيشن چيست

طراحي اپليكيشن چيست

هزينه طراحي اپليكيشن به چه مواردي بستگي دارد؟

طراحي و برنامه نويسي اپليكيشن هاي تلفن همراه، هميشه امري دشوار بوده و فرايند پيچيده اي دارد كه بسته به نوع امكانات درخواستي كارفرما و مدت زمان مورد نياز براي طراحي، هزينه طراحي اپليكيشن محاسبه شده و به كارفرما اعلام ميشود اما در زير تعرفه ها بر اساس قيمت پايه اپليكيشن موبايل براي هر بخش نوشته شده است كه بر اساس نيازهاي شما و همينطور ميزان حجم كار و … افزايش خواهد يافت و در صورت توافق، هزينه طراحي اپليكيشن بصورت فاز بندي از كارفرما دريافت مي شود . طراحي اپليكيشن چيست

هزينه ساخت اپليكيشن فروشگاهي

طراحي اپليكيشن فروشگاهي يكي از اقداماتي است كه به كمك آن مي توانيد فروش خود را تا حد بسيار زيادي افزايش دهيد. طراحي فروشگاه اينترنتي با معرفي بهينه محصولات و خدمات، ارتباط موثر با مشتري، ارائه امكانات و تخفيف هاي ويژه و… مي تواند جلب حداكثري رضايت مخاطبين را براي شما به ارمغان بياوريد. هرچه امكانات و قابليت هاي فروشگاه اينترنتي شما گسترده ترباشد شما ملزم به پرداخت هزينه ساخت اپليكيشن فروشگاهي بيشتري خواهيد شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۷:۵۹ توسط:الفبا وب موضوع:

مزاياي استفاده از اپليكيشن

يكي از مزيت هاي طراحي اپليكيشن اختصاصي، پرزنت كردن كسب و كارتان است. با اين كار احتمال فروش را بالاتر خواهيد برد، مزاياي اپليكيشن عبارتند از:

  •  سبقت از رقبا: با قرار دادن كسب و كارتان بر روي گوشي همراه مشتري، از رقبايتان متمايز مي شويد.
  •  ارتباط مداوم با مشتري: اپليكيشن كسب و كار شما هميشه نام شما را به مشتري يادآوري مي كند.
  •  كاهش شديد هزينه تبليغات: هزينه تبليغات و چاپليكيشن كاتالوگ حذف شده و كاتالوگ ديجيتال شما بر روي موبايل مشتري قرار مي گيرد.
  •  ارتقا تصوير برند شما: يك اپليكيشن اختصاصي براي كسب و كار شما نشانگر به روز بودن و جذب مشتري هاي امروزي است.
  •  به روز رساني: مشتريان هر لحظه ليست به روز محصولات و خدمات شما را مي بينند و از جديدترين اخبار شما مطلع مي شوند.
  •  افزايش فروش: اپليكيشن كسب و كار، مشتريان شما را به مبلغين كسب و كار شما تبديل مي كند.

مزاياي استفاده از اپليكيشن

آمار نشان مي دهد كه هر ايراني به صورت ميانگين، دو ساعت از زمان خود را صرف كار با گوشي تلفن همراهش مي كند. البته در نگاهي واقع بينانه اغلب كاربران در اين مدت، از تعدادي اپليكيشن محدود كه عمدتاً شبكه هاي اجتماعي و پيام رسان هستند استفاده مي كنند، اما بطور كلي كاربران در طول روز ده ها بار قفل گوشي خود را مي گشايند و صفحه اول حاوي اپليكيشن هاي متعدد گوشي خود را بالا و پايين مي كنند!

بنابراين حتي اگر برنامه شما جزو اپليكيشن مورد نياز روزمره كاربران نباشد، شانس ديده شدن مداوم توسط كاربران را از دست نداده ايد. روزانه چندين بار ديده شدن توسط كاربران هدف، موقعيتي خاص و منحصر به فرد است كه كمتر روشي در تبليغات مي تواند آن را فراهم سازد. حتي اگر اپليكيشن هاي كسب و كار در همان لحظه مورد استفاده كاربر قرار نگيرد يا حتي كاربر فراموش كرده باشد كه چرا اپليكيشن را نصب كرده، مشاهده متعدد آيكون برند شما يك تصوير ذهني از شما در ذهن او ايجاد مي كند، در نتيجه هرگاه نياز به خدماتي مشابه كسب و كار شما داشته باشد، قطعاً  اولين انتخاب شما هستيد. به همين دليل است كه انتخاب بسياري از شركت ها طراحي اپلكيشن خدماتي است.

امكانات اپليكيشن فروشگاه اينترنتي

در حاليكه خود فروشگاه هاي اينترنتي با داشتن وبسايت، سرعت و سهولت در خريد را به مشتري مي دهند، امروزه تلفن هاي هوشمند راه كسب درآمد و ارتباط با مشتريان و كاربران را به طور كلي تغيير داده اند، به همين دليل شركت هاي توسعه نرم افزاري براي طراحي اپليكيشن با چالش جديدي رو به رو شده اند.

دليل اين كه طراحي اپليكيشن فروشگاهي يك مزيت مهم در كسب و كار اينترنتي محسوب مي شود، اين است كه مشتريان معمولاً تمايل دارند تا بتوانند خدمات (اخبار فروشگاه، مدل هاي جديد محصولات، تغييرات برنامه و … ) را سريع تر دريافت كنند. كاربران اكثراً با موبايل كار مي كنند و دسترسي آن ها به دنياي مجازي از طريق تلفن همراه است.

فروشگاه هاي اينترنتي مي توانند با ارتقاي قابليت هاي اپليكيشن خود، ايجاد طرح هاي تشويقي، ساده كردن دسترسي به امكانات اپليكيشن، استفاده از كارهاي گرافيكي جذاب و … كاربران را جذب كنند. مهم تر از همه، با اين كار سبك كاري خود را از ساير رقبا جدا كنند؛ با اين كار شما مي توانيد كسب درآمد از اپليكيشن خود داشته باشيد.

براي طراحي اپليكيشن به چه مواردي لازم است؟

براي داشتن اپليكيشن مناسب و كاربردي لازم است تا زير ساخت يا پلتفرمي قوي در اختيار داشته باشيد؛ مي توان پلتفرم را به سادگي يك سيستم عامل معرفي كرد كه تمام اپليكيشن ها روي آن اجرا مي شوند. سه نوع اصلي از پلتفرم هاي اپليكيشن به شرح زير هستند:

اپليكيشن هاي پلتفرم دسكتاپ: برنامه هاي تحت ويندوزوي كه بر روي سيستم عامل هاي دسكتاپليكيشن مانند مك، ويندوز، لينوكس و … نصب و اجرا مي شوند.

اپليكيشن هاي پلتفرم موبايل: اپليكيشن موبايل كه روي سيستم عامل گوشي همراه مانند اندرويد، iOS، بلكبري و … نصب شده و اجرا مي شوند.

اپليكيشن هاي پلتفرم وابسته به وب: اپليكيشن هايي هستند كه به صورت آنلاين اجرا شده يا مي توان گفت كه اين اپليكيشن ها به صورت ابري برنامه نويسي شده اند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۲۵:۵۷ توسط:الفبا وب موضوع:

آيا صدا يك نوع آلودگي به شمار مي آيد؟​

آيا صدا يك نوع آلودگي به شمار مي آيد؟​ عايق صدا چيست؟  ما از صدا ها آرامش دريافت ميكنيم و بهترين لحظات زندگي خود را با يك صداي زيبا و دلنشين ،آن را  در قلب و ذهن خود به يادماندني ميكنيم. يا گاهي به طبيعت رفته تا صداي طبيعت را عامل آرامش خود ساخته و آخر هفته به ياد ماندني و آرامش وصف ناشدني را براي خود داشته باشيم،صداي خنده و بازي كودكانمان گاهي بهترين صدايي ميتواند باشد كه به گوشمان خورده.

اما آيا تا بحال پيش آمده است كه وسط شلوغي خيابان و هياهو و شلوغي احساس آرامش كنيد؟ يا حتي تا بحال پيش آمده برايتان كه پنجره اتاق خود را باز كنيد و صداي عبور وسايل نقليه و بوق و شلوغي  موجب اذيت شما شود؟ و يا صداي تلوزيون همسايه براي شما غيرقابل تحمل باشد؟صداي گريه نوزاد در نيمه شب ها از ديوار همسايه چطور،جالب است يا با آن اصلا مشكلي نداريد؟؟

همه ي ما انسان ها در برخي از ساعات روز ،حتي براي چند دقيقه نياز به آرامش داريم تا خود را براي ادامه زندگي و كار هاي روزمره آماده كنيم و روز پر انرژي را آغاز كنيم.

ميزان صداي نرمال و استاندارد

منظور از ميزان صداي نرمال براي گوش انسان، ميزان صداييست كه در محدوده نرمال شنوايي قرار دارد و از آسيب جدي به شنوايي جلوگيري ميكند و يا به اصطلاح ضرري ندارد. بسياري از اين صدا هايي كه آسيب محدودي به شنوايي ما ميرسانند، گاها روزانه ميشنويم و براي چندين ثانيه هم حتي باعث آزارو اذيت جدي ما ميشوند.

تعدادي از اين صدا مانند مكالمه دو انسان با يكديگر با اينكه در محدوده نرمال و پايين شنوايي قرار دارند نيز باعث آزار ما ميشود.

واحد اندازه گيري صدا دسيبل است.يهني هر صدايي كه كه ما ميشنويم داراي يه مقدار دسيبل است كه تعدادي را باهم در جدول زير مشاهده مي كنيد:

.

نوع صدادسيبل
تيك تاك ساعت ۲۰ دسي بل
منطقه آرام مسكوني 40 دسي بل
گفتگوي معمولي در فاصله يك متري 60 دسي بل
ترافيك شلوغ 70 دسي بل
ماشين آلات كارخانه در فاصله يك متري 90 دسي بل
موسقي راك، فرياد كودكان 110 دسي بل

همانطور كه مشاهده ميكنيد برخي از صدا ها شدت بالايي دارند . محدوده مجاز براي شنوايي انسان بين 60-65 ميباشد كه اگر بيشتر از اين محدوده باشد صداي بلند ناميده شده و ميتواند موجب آزار شود. به طور معمول اگر ميزان صدايي بالاي 85 دسي بل باشد قطعا در طولاني مدت موجب آسيب جدي به شنوايي انسان ميشود. نام دستگاهي كه ميزان صدا نيز با آن سنجيده ميشود ساندمتر ميباشد.

حال جدا از تمام اين اعداد و آمار،در زمان نياز به آرامش حتي 40 دسي بل نيز براي ما زياد و آزار دهنده ميباشد و تا حد ممكن ما دنبال راه حلي هستيم كه تمام صدا هاي خارج از محيط تا حد ممكن قطع و يا به حداقل برسد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۶:۴۷ توسط:الفبا وب موضوع:

عايق صدا در ساختمان

 اگر نياز به عايق صدا در ساختمان داريد با ما همراه شويد! عايق صدا يكي از مهم ترين موارد موردنياز شما خواهد بود تا بتوانيد از ورود و خروج صدا جلوگيري كنيد، در واقع عايق صدا انواع بسيار مختلفي دارد كه شما بايد با توجه به نياز هاي خود از آن ها بهترين استفاده را داشته باشيد.

عايق صدا ديوار

عايق صدا در ساختمانعايق صدا ديوار

متنوع ترين نوع عايق صدا در ساختمان به عايق صدا ديوار برمي گردد كه انواع بسيار مختلفي دارد و با رنج قيمتي متفاوت موجود است. مهم ترين تقسيم بندي عايق صدا براي ديوار به صورت توكار و روكار است كه عايق هاي توكار نياز به بنايي دارند ولي عايق هاي روكار نياز كمتري به بازسازي پيدا مي كنند.

مشهور ترين عايق ديوار، عايق صدا شانه تخم مرغي – عايق صدا هرمي – عايق صدا آكوستيك – عايق صدا يك طرفه صاف و عايق صدا دو طرف صاف است. اگر نياز به هركدام از عايق هايي كه اسمشان را شنيده ايد داريد با آپ دكو تماس بگيريد.

امروزه زندگي آپارتمان نشيني معايب خاص خودش را دارد. از بارزترين اين معايب انتقال صدا بين واحدهاي آپارتماني و ايجاد مزاحمت و از طرفي از بين رفتن حريم شخصي مي باشد. براي حل اين مشكل استفاده از عايق صوتي ديوار مشترك آپارتمان راه حلي قاطع است كه در تمامي دنيا بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد.

انواع روش ها و متريال گوناگون براي نصب عايق صوتي ديوار مشترك وجود دارد. فوم آكوستيك، پشم سنگ، عايق نانو و … ما از بهترين روش ها و متريال براي صداگيري ديوار مشتركتان استفاه مي كنيم.

راه حل ساكنين منازلي كه در كنار خيابان از صداي رفت و آمد اتومبيل ها آزار مي بينند، و يا در كوچه هايي هستند كه سر و صداي همسايه و دستفروش و يا بازي بچه ها مزاحم آرامش ساكنين است نصب عايق صوتي بر ديوار منزلشان مي باشد.

همهمه صداي همسايه ها مشكلات جسمي و روحي زيادي براي ساكنين يك خانه ايجاد مي كند. نصب عايق صدا در ساختمان براي ديوار مشترك ساختمان پروژه اي ست كه تنها دو تا چهار روز زمان مي برد. از اين روش براي ايجاد آرامش در محيط زندگيتان استفاده كنيد.

عايق صدا كف

عايق صدا كفعايق صدا كف

يكي ديگز از انوع عايق صدا در ساختمان با عنوان كلي عايق صدا كف شناخته مي شود. در صورتي كه كف واحد مسكوني، نازك باشد، جرم كم آن باعث مي شود تا ايجاد صداي كوبه اي و انتقال آن، با شدت و سرعت بيشتري انجام شود. در صورتي كه ضخامت كف واحد مسكوني افزايش يابد، يا فضاي خالي بين مواد سازنده آن، پر شود، صداي كوبه اي هم منتقل نخواهد شد.

براي مثال، استفاده از كف هاي چوبي، به علت قيمت مناسب و حجم و وزن كمتر، امروزه در ساختمان هاي زيادي ديده مي شود. در حالي كه اين كار سبب افزايش حجم صداي كوبه اي خواهد شد. مي توان بين تيرك هاي چوبي را با استفاده از مواد عايق بندي سبك يا متراكم پر كرد. اما اين كار، هزينه زيادي خواهد داشت.

با يك هزينه متوسط، مي توان كف واحد مسكوني را از مواد بتني ساخت. با توجه به افزايش جرم و ضخامت كف واحد، اين كار سبب مي شود تا صداي كوبه اي، توليد نشود. يا صداي توليدشده به حدي ضعيف است كه توان انتقال از كف بتني را نخواهد داشت.

اگر توانايي بستن صدا از طريق منبع توليد آن را نداريد، مي توانيد كف خود را عايق صوتي كنيد تا حداقل صداهاي كوبه اي منتقل نشوند. با استفاده از عايق آكوستيك ، يا كف كاذب و نصب يك لايه جاذب بين كف اصلي و كاذب، مي توانيد عايق كوبه اي موثري در منزل خود پياده كنيد.

با اين كار، صداهاي كوبه اي كاهش نمي يابد. اما حداقل با عايقي كه پياده كرده ايد، امكان انتقال آن ها به منزل شما بسيار پايين خواهد بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۲:۰۲ توسط:الفبا وب موضوع:

عايق صوتي اتاق موسيقي

آيا نياز به عايق صوتي اتاق موسيقي داريد؟ مي خواهيد اتاق خود را براي تمرين موسيقي عايق صدا كنيد؟ آيا مي خواهيد آموزشگاه موسيقي خود را در برابر صدا عايق كنيد؟ آيا يك اتاق ضيظ موزيك داريد و به شدت حس مي كنيد كه بايد از عايق صوتي استفاده كنيد؟ با ما در اين مطلب همراه باشيد!

آپ دكو، مركز بزرگ فروش عايق صوتي در كنار شماست تا با بهترين قيمت هاي موجود بتوانيد عايق صوتي مورد نظر خود را خريداري كنيد. خدمات اجرا و نصب عايق صوتي اتاق موسيقي هم صورت مي گيرد. پيشنهاد ما اين است كه براي دريافت مشاوره رايگان براي خريد بهترين عايق صوتي از طريق راه هاي ارتباطي ذكر شده با ما تماس بگيريد تا شما را راهنمايي كنيم. عايق صوتي اتاق موسيقي

آكوستيك كردن فضاي كار يكي از مهم ترين قسمت هاي راه اندازي استوديو براي استفاده صحيح و بهينه از تجهيزات است. تمهيدات آكوستيكي موجب ايزوله و اصلاح ريورب هاي موجود در اتاق هاي ضبط يا اجرا مي شوند. براي آكوستيك كردن اتاق نياز به تجهيزاتي از قبيل ابزوربر يا جاذب آكوستيكي، بيس ترپ، ديفيوزر يا پخشاگر صوتي مي باشد. تجهيزات تكميلي ديگري براي اصلاحات فركانسي مانند ايزولاتور و آنتي رفلكتور وجود دارد كه به ضبط در يك استوديوي حرفه اي كمك مي كند.

همه ادوات مورد نياز براي اصلاح و كنترل فركانس هاي زائد و افزايش يافته در اتاق را مي توانيد در فروشگاه آپ دكو پيدا كنيد و امكان دارد، براي راه اندازي يك اتاق حرفه اي ضبط، تنظيم، ميكس و مسترينگ موسيقي به آنها نياز داشته باشيد. اين محصولات را مي توان براي مرتفع كردن مشكلات و معضلات آكوستيكي استفاده كرد، ولي به اين مسئله دقت كنيد، كه انتخاب و استفاده هركدام از اين جاذب ها در اتاق، كاملا علمي و تخصصي است.

پيشنهاد مي شود، قبل از تهيه اين محصولات حتما با يك مشاور يا كارشناس آكوستيك مشورت نماييد، تا وضعيت آكوستيكي اتاق بهبود يابد. اين جاذب ها تا حد زيادي وضعيت آكوستيك را بهينه سازي مي كنند و اصلاحات ويژه اي انجام مي دهند، ولي استفاده نامناسب و انتخاب اشتباه آنها،  امكان دارد باعث عملكردي معكوس شود. آپ دكو مي توانيد بهترين مشاوره را به شما عزيزان براي خريد عايق صدا اعمال كند.

عايق صوتي اتاق موسيقي

عايق صوتي اتاق موسيقيعايق صوتي اتاق موسيقي

عايق صوتي اتاق موسيقي

موسيقي جزء جدايي ناپذير و روشي از زندگي براي بسياري از افراد است.عايق صوتي خانه شما را نه تنها آرامش بخش مي كند. عايق صوتي مي تواند به شما كمك كند تا با سازهايي كه دوست داريد بنوازيد و با موسيقي اي كه دوست داريد بهتر ارتباط برقرار كنيد. عايق صوتي اتاق موسيقي

اگر اهل آهنگسازي، نواختن و ضبط صداهستيد، حتما دوست داريد يكي از اتاق هاي خانه خود را رايگان به يك استوديوي ضبط ساده تبديل كنيد. شايد غير باور باشد اما با رعايت ساير نكات عايق صدا، كه از خروج صدا جلوگيري كند، همچنين مي توانيد روي گزينه هاي خريد آكوستيك تمركز كنيد. فروش انواع عايق صدا براي اتاق موسيقي در آپ دكو صورت مي گيرد.

عايق صوتي اتاق موسيقي

انواع عايق صوتي روكار

اصلي ترين ويژگي عايق صوتي روكار نصب و اجرا پس از اتمام ساخت بنا و در حين استفاده از ساختمان است. عايق هاي صوتي متنوعي براي اجرا روكار توليد شده اند كه در ادامه به از مهمترين ها اشاره خواهيم كرد.

عايق صوتي دو طرفه صاف

اين عايق از نوع الاستومري است و در مقابل انتقال حرارت نيز مقاومت مي كند. عايق صوتي روكار دو طرفه صاف به صورت پنل هاي آماده در بازار موجود است و به راحتي توسط قيچي و كاتر بريده مي شود. انواع مختلف ساختمان ها نيز مي توانند از اين عايق براي كاهش انتقال صوت در بين واحدها استفاده كنند.

 

عايق صوتي آموزشگاه موسيقي

عايق صوتي آموزشگاه موسيقيعايق صوتي آموزشگاه موسيقي

عايق صوتي يا همان صدا داراي كاربردهاي بسيار زيادي در زمينه هاي مختلف مثل كاربردهاي مسكوني يا كاربرد در استوديوهاي حرفه اي است و انواع گوناگوني نيز دارد. بعضي از افراد براي آكوستيك كردن استوديو خود ساده ترين راه را انتخاب مي كنند.

اين راه استفاده از شانه هاي تخم مرغ براي جلوگيري از ورود و خروج صدا مي باشد؛ اما بعضي ديگر از فوم هاي آكوستيك استفاده مي كنند. استفاده از فوم هاي آكوستيك، يكي از بهترين گزينه ها براي صداگيري يك استوديو محسوب مي شود؛ عايق صوتي اتاق موسيقي

زيرا فوم آكوستيك نسبت به ديگر عايق هاي صدا قابليت جذب صداي بالاتري را دارد و استفاده از آن براي پوشش ديوار و سقف استوديو ها، باعث افزايش كيفيت ضبط صدا مي شود. يكي از ويژگي هاي مهمعايق صوتي كردن استوديو، حذف تمامي نويز هاي زمينه اي و انعكاس هاي صدا مي باشد؛ در نتيجه صداي خروجي را با كيفيت و وضوح بيشتري دريافت خواهيد كرد. عايق صوتي اتاق موسيقي

استوديو هاي حرفه اي، براي اين كه بتوانند يك خروجي با كيفيت داشته باشند، هزينه هاي زيادي را صرف مجهز كردن استوديو خود مي كنند تا كيفيت صدا و كيفيت محصولي كه ارائه مي دهند، افزايش يابد و موجب توسعه كسب و كارشان شود. در استوديو هاي حرفه اي از بهترين آكوستيك ها براي جلوگيري از ورود صدا استفاده مي شود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۳۲:۵۰ توسط:الفبا وب موضوع:

فوم عايق صدا

فوم عايق صدا يكي از محصولاتي است كه براي رهايي از شر صداهاي مزاحم استفاده مي شود. اين عايق داراي انواع مختلفي است و مي توان به كمك آن صداهاي ناهنجار را به حداقل رساند. اين امر به واسطه استفاده از فوم عايق صدا در ديوارها محقق مي شود. فوم عايق صدا براي جذب صدا استفاده مي شوند و مي توانند صدا را جذب كرده در هر دو صورت صدا به ما نخواهد رسيد و اصطلاحا باعث جذب صدا مي شود. عايق صوتي براي كاهش صداي مزاحم و آلودگي صوتي كاربرد فراواني دارد.

عايق صوتي به معناي كاهش فشار صدا با توجه به منبع و گيرنده صوتي مشخص است.

چندين روش اساسي براي كاهش صدا وجود دارد:

  • افزايش فاصله بين منبع و گيرنده
  • استفاده از موانع صوتي براي بازتاب امواج صوتي
  • استفاده از عايق براي جذب انرژي امواج صوتي
  • استفاده از سازه هاي ميرايي مانند حباب هاي صوتي
  • استفاده از ژنراتورهاي صوتي فعال ضد صدا

انواع عايق صوتي

پشم سنگ

پشم سنگ

اين عايق ضد حرارت و صدا و حريق داراي نقاط قوت بسياريست كه از جمله مي توان به ضد آلرژي بودن و نداشتن هيچ گونه ضرري براي انسان، وزن سبك و نداشتن بار اضافي براي ساختمان، نارسانا بودن، بالا بودن دوام و طول عمر و.. اشاره كرد.

عايق صوتي پلي يورتان

اين نوع عايق يك نوع فوم فوم عايق صدا-حرارتي است كه اين روزها در سخت وسازها بسيار كاربرد دارد. اين عايق يك نوع ماده شيميايي است از تركيب دو ماده ايزوسيانات و پلي ال كه هر دو مايع هستند تشكيل شده است.

عايق صوتي پشم شيشه

اين نوع عايق كه جز قديمي ترين عايق ها به شمار مي ر ود از ذوب كردن شيشه و تبديل آن به الياف ريزدانه به دست مي آيد. ساختار اليافي و فيبري پشم شيشه باعث حبس شدن هوا درون آن و ايجاد خاصيت ارتجاعي مي شود و همين امر باعث عايق بودن آن در برابر صدا مي شود.

عايق صوتي پشم سرباره

پشم سرباره يك نوع عايق معدني به حساب مي آيد كه از بازيافت كوره ذوب آهن ساخته مي شود. اين نوع عايق كه يكي از محصولات جانبي كارخانه فولاد و ذوب آهن به حساب مي آيد بطور قابل قبولي مي تواند مانع عبور صدا شود.

عايق صوتي الاستومري

عايق الاستومري تخت ساده

عايق الاستومري يا همان الاستومريك مقاومت خوبي دربرابر نفوذ سروصدا، رطوبت و آلودگي دارد. به علت وزن كم و انعطاف پذيري بالاي اين عايق ها از آن ها در لوله هاي بزرگ، تاسيسات ساختماني، كانال هاي هوا و… استفاده مي كنند.

عايق صوتي يونوليت

اين عايق ها هم براي سقف و هم ديوار قابل استفاده هستند و در مرحله سفت كاري ساختمان نصب مي شوند و به خوبي صدا را جذب مي كنند و يكي از موارد كم هزينه براي عايق صوتي به حساب مي آيند. همچنين وزن سبك آن مقاموت ساختمان در برابر زلزله و ايمني آن را بالا مي برد.

عايق صوتي فوم ريباند (rebond foam)

اين نوع عايق از قرار دادن و چسباندن تكه هاي فوم پلي يورتان ساخته مي شود و كيفيت فوم ريباند به مواردي مانند كيفيت مواد اوليه و چسب، ميزان تراكم و اندازه تكه ابرها بستگي دارد.

فوم عايق صدا استوديو

فوم ايزولاتور بزرگ دانيسته 30 كيلوگرم تجهيزات آكوستيك

براي ايجاد يك فضاي هنري و آرام وجلوگيري از انعكاس و انتقال صدا در اين فضا بهترين پيشنهاد استفاده از فوم عايق صدا پنل هاي آكوستيك است. آكوستيك به طور كلي در سه دسته جاذب ها، ديفيوزرها و ديفيوزر قرار داشته كه بري اتاق هاي ضبط و مواردي مشابه آن بسيار كاربرد دارند.

فوم عايق صدا توكار

انواع فوم عايق صدا توكار كه فوم عايق صدا صنعتي نيز جزئي از آنها مي باشد، در حين ايجاد سازه هاي ساختمان و ساخت وساز در بين قسمت هاي مختلف ديوار، پنجره، سقف و كف براي جلوگيري از انتقال صدا تعبيه مي شوند. ورقه هاي يونوليتي نيز از اين سبك عايق صوتي هستند كه در حين ساخت و در مرحله سفت كاري سازه به ساختمان اضافه مي شوند.

عايق صوتي يا فوم اكس پي اس

اين نوع فوم عايق صدا علاوه بر عايق صوتي، عايق حرارتي و رطوبتي نيز به حساب مي آيد. طول عمر و دوام بالاي آن امكان استفاده از اين فوم عايق صدا در سقف و كف را افزايش داده و از مصالح بسيار كاربري عايقكاري به شمار مي آيد.

عايق صوتي ايزوهم

اين عايق براي اولين بار در ايران به عنوان يك عايق چند منظوره اختراع شد و به ثبت رسيد كه علاوه بر مقاومت در برابر صوت، در مقابل حرارت نيز مقاوم است. از نقاط قوت اين عايق مي توان به كاهش صوت نسبت به ضخامت محصول از ۵۰ الي نود درصد در هر لايه از محصول، ضخامت بسيار كم نسبت به محصولات رقيب، عدم ايجاد حساسيت هاي پوستي و تنفسي، سهولت در اجرا، تاييديه هاي بهداشت و اروپا، عمر طولاني، مقاوم در برابر ضربه، قيمت رقابتي و سازگاري با محيط زيست، اشاره كرد.

عايق فوم سايلنت

اين نوع عايق به تنهايي عايق مناسبي در برابر جذب صدا به حساب نمي آيد و حتما بايد با يك عايق ديگر بكار رود تا تاثير مناسبي داشته باشد. به همين علت معمولا از آن در كنار فوم عايق صدا پشم سنگ استفاده مي شود كه انتخاب بسيار مناسبي به حساب مي آيد.

عايق صدا شانه تخم مرغي

فوم تخم مرغي 12 كيلويي ويژه

اين نوع عايق صوتي نوعي فوم اسفنجي است كه براي عايق كاري در سقف، ديوار، استوديوها، كارخانجات صنعتي، سينماها و… كاربرد دارد. اين فوم ها مي توانند طيف وسيعي از صدا با فركانس بالا را جذب كنند و از بازگشت آن جلوگيري نمايند. اين فوم براي نصب روي سطوح گچي، شيشه اي، چوبي و… نيازي به چسب ندارد چراكه خود داراي چسب است و براحتي قابل نصب و استفاده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۳:۱۳ توسط:الفبا وب موضوع:

درخواست ساخت اپليكيشن

ساخت اپليكيشن چيست و چگونه مي تواند به ما كمك كند؟ براي ثبت درخواست ساخت اپليكيشن به كدام شركت اعتماد كنيم؟ هزينه ساخت يك اپليكيشن حرفه اي چقدر است؟  معمولا در گوشي موبايل هر يك از ما ده  ها اپليكيشن وجود دارد كه هر كدام نيازهاي خاصي را براي ما رفع مي كنند. 

طراحي اپليكيشن موبايل چيست؟

به همه مراحل ساخت، پياده سازي و منتشر كردن يك اپليكيشن فروشگاهي، طراحي اپليكيشن خريد اينترنتي گفته مي شود. اما چطوري مي توانيم طراحي اپليكيشن هاي اندرويد يا iOS را انجام دهيم؟ چند روش هست كه مي توانيد با كمك آن ها شروع به ساخت برنامه هاي اندرويدي  يا iOS كنيد و يك اپليكيشن داشته باشيد: 

  • سفارش دادن پروژه به برنامه نويس ها: معمولا كسي كه كسب و كاري دارد و نياز به اپليكيشن فروشگاهي دارد و هيچ علاقه و دانشي نسبت به برنامه نويسي ندارد از اين روش استفاده مي كند و با دادن مبلغي به برنامه نويس بسته به نوع اپليكيشن و امكاناتي كه اپليكيشن خواهد داشت طراحي شروع مي شود اين روش مزايا و معايب خودش را دارد. مثلا در صورتي كه نياز به تغييري باشد حتما بايد برنامه نويس آن كار را انجام دهد و نبود برنامه نويس يه جورايي مساله داشتن پشتيباني لغو مي شود.
  • طراحي اپليكيشن فروشگاهي با برنامه نويسي: در اكثر موارد كسي كه كسب و كاري دارد و نياز به فقط يك اپليكيشن دارد از روش اول براي داشتن يك اپليكيشن استفاده مي كند. اما افرادي هم مي باشند كه علاقه به برنامه نويسي دارند و مي خواهند علاوه بر داشتن يك اپليكشن، از اين راه با ساختن اپليكيشن هاي مختلف درآمدزايي كنند و مديريت اپليكيشن ها را خودشان داشته باشند. در اينصورت بايد شروع به آموزش برنامه نويسي اندرويد يا ios با زبان هاي مورد نظر و محيط هاي خاص كرد.
  • خريد اپليكيشن فروشگاهي: بعضي از اوقات شما مي توانيد به خريد اپليكيشن هاي فروشگاهي ديگران اقدام كنيد و آن ها را تحت مالكيت خود در بياوريد. اين مدل معمولا توسط شركت هاي بزرگ اتفاق مي افتد كه اپليكيشن هايي را خريداري مي كنند كه آينده درخشاني داشته يا تكنولوژي نويني دارند كه ميتواند به شركت كمك كند.

تفاوت اپليكيشن با وب سايت چيست؟

شايد براي شما هم اين سوال پيش آمده باشد كه آيا وب سايت و اپليكيشن يك معنا و مصرف كاربردي دارند؟ در پاسخ بايد گفت قطعا نه! اپليكيشن (application) و وبسايت در راستاي هم مي توانند عملكرد بهينه اي داشته باشند اما از نظر ويژگي كاربردي و برنامه نويسي در مسيرهاي جداگانه اي قرار دارند.

در واقع وب سايت ها بر انتشار محتوا، ايجاد يك بستر در فضاي وب براي انجام يك كار مشخص و براي همه كاربران به يك شكل تاكيد مي كنند اما وب اپليكيشن ها بر عملكرد و كاركرد تمركز دارند، چون صرفا فرماني كه از كاربر مي گيرند را اجرا مي كنند.

كاربرد اپليكيشن در كسب و كارها – چرا بايد درخواست طراحي اپليكيشن براي كسب و كارمان را ثبت كنيم؟

علاوه بر مزاياي اپليكيشن در زندگي شخصي و روزمره آن ها مي توانند به دلايل مختلفي براي صاحبان مشاغل و شركت ها هم مهم باشند، از جمله:

  • مي تواند به صاحبان مشاغل كمك كند تا با صرف هزينه اي كم اپليكيشن اختصاصي ايجاد كرده و بازاريابي، فروش و ارتباط با مشتريان را بهبود بخشند.
  • مقرون به صرفه تر از ساير نرم افزارها مي باشند. درخواست ساخت اپليكيشن
  • مي تواند دامنه تجارت را گسترش دهد.
  • مي تواند بهره وري يك شركت را افزايش دهد.
  • كاركنان را قادر به انجام وظايف تجاري خارج از دفتر مي كند.

انواع اپليكيشن

اپليكيشن ها از نظر نوع پلتفرم و سيستم عامل به انواع مختلفي تقسيم مي شوند. تا همين اواخر اپليكيشن ها قرار بود در رايانه هاي روميزي استفاده شوند. با استقبال گسترده از دستگاه هاي تلفن همراه و اينترنت، اپليكيشن براي سيستم عامل هاي تلفن همراه در حال حاضر رايج است.  

در حال حاضر روند توسعه دهندگان اين است كه دو يا چند نسخه برنامه براي نصب بر روي دسكتاپ، دستگاه هاي تلفن همراه، سيستم عامل هاي وب و سيستم هاي جاسازي شده ايجاد كنند.

اپليكيشن هاي دسكتاپ كامپيوتر معمولاً داراي بخش ها و ويژگي هاي زيادي مي باشند، در حالي كه اپليكيشن هاي تلفن همراه داراي نسخه هاي كوتاه مي باشند. در حالي كه بعضي از مردم هنوز به توانايي رايانه هاي سنتي احتياج دارند، تلفن هاي هوشمند و تبلت ها به انتخاب محبوب اكثر كاربران تبديل شده اند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۱:۲۹ توسط:الفبا وب موضوع:

طراحي اپليكيشن سفارش غذا

آيا فكر طراحي اپليكيشن سفارش غذا به سرتان زده ولي چيزي از آن نمي دانيد؟ نميدانيد از كجا طراحي اپليكيشن سفارش غذا را شروع كنيد؟

انواع اپليكيشن هاي كاربردي رستوران

داشتن يك رستوران فيزيكي براي طراحي اپليكيشن سفارش غذا شما ضروري نيست. اپليكيشن هاي زيادي براي برآورده كردن نيازهاي مشتري وجود دارد. بنابراين، اگر به فكر سرمايه گذاري در طراحي اپليكيشن رستوران هستيد، به انواع اپليكيشن هاي رستوراني كه در زير ذكر شده است نگاهي بيندازيد:

اپليكيشن بررسي رستوران ها

اپليكيشن نقد و بررسي رستوران نوعي نرم افزار كاربردي است كه به كاربر امكان مي دهد نظرات مشتريان ديگر را در مورد رستوران هاي خيابان هاي اطراف خود بررسي كند تا اطلاعات دقيقي در مورد آنها به دست آورد. براي طراحي اپليكيشن سفارش غذا به صورت بررسي و نقد رستوران ها با ما در الفباوب تماس بگيريد.

رستوران ياب محلي

رستوران ياب محلي يك دايركتوري مبتني بر مكان است كه به كاربران امكان مي دهد رستوران را در نزديكي محل خود بيابند. براي ساخت يك اپليكيشن رستوران ياب با ما تماس بگيريد.

اپليكيشن منوي رستوران

به طور كلي شما مي توانيد پس از طراحي اپليكيشن سفارش غذا با ارائه منوي رستوران به كاربران اين امكان را مي دهيد  كه به صورت مجازي به آيتم هاي مختلف منوي رستوران هاي مورد نظر خود روي صفحه نمايش گوشي هاي هوشمند دسترسي داشته باشند.

اپليكيشن تحويل غذا

طراحي اپليكيشن سفارش غذا به كاربر امكان مي دهد با كمك يك نرم افزار تلفن همراه به يك رستوران سفارش دهند و آن را درب منزل تحويل بگيرند. دو دسته از اپليكيشن هاي موبايل رستوران و سفارش غذا وجود دارد:

  • اپليكيشن هاي Aggregator
  • اپليكيشن هاي تحويل غذا بنا بر تقاضا

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۹:۳۹ توسط:الفبا وب موضوع: